mardhiyah diary
D'Owner!


Assalamualaikum... Welcome To My Diary,My Love & My Life story's.

Entries About Linkies Tutobies

Status


still Single but NOT AVAILABLE
Tagboard!

Instagram

Let's follow my ig : Instagram
Rewind



Credits!

Template: Miza Nation
Basecode: Atiqah
Owner By: Your Name
Others:   


Selawat Tafrijiyyah atau Selawat Kamilah...


hyep guys... mlm nie aq nk update blog... ary nie aq nk share dekar korang... okehh... tdi... aq ade pegy rumah sheikh kadir dekat tman rumah aq tuh taw... ehh kejap... mesty korang dah salah faham kan? hahh.. sebenarnye... sheikh2 / org2 arab tuh diaorang duduk rumah banglo... rumah tuh di sewa kot rse nye lah.. then , tdi aq pegy ng akq aq pegy umah dye.. ya allah.. rse mcm tenang jer bile dpt jumpew sheikh2 dari arab.. dan tdi bile jumpew dye dekat dpn2 tuh kan.. rse mcm sdeyh jer bile tgk sheikh tuh;... cara dye ckp tuh lagi lah bertambah sdeyh... btw nie aq bru 1st time pegy kat situ taw... siyesly... bile aq tgk wajah sheikh tuh kan.. aq rse tenang jer..  

ermm.. nie aq nk share 1 selawat nabi nie taw.. nme selawat tuh Selawat Kamilah @ tafrijiyah.. 


1. Menurut Imam Ad-Dainuri, barangsiapa memaca selawat ini 11 kali setiap hari setiap lepas solat lima waktu, rezekinya tidak putus-putus dan mendapat kedudukan tinggi.

2. Menurut Imam Al-Qurtubi, barangsiapa membaca selawat ini 41 kalatau 100 kali, Allah akan menghilangkan segala dukacita dan dimudahkan segala urusan kehidupan.

3. Barangsiapa membaca selawat ini 313 kali setiap hari, nescaya akan akan terbuka beberapa rahsia ghaib. 

4. Imam Al-Qurtubi berkata, barangsiapa membaca selawt ini 4444 kali akan tercapai segala cita-cita dan hajat dunia dan akhirat.

5. Selawat ini telah terbukti mujarab untuk mengubat penyakit zahir dan batin, terutamanya bila seseorang mengamalkannya dengan yakin dapat melumpuhkan amalan sihir ataupun menolak gangguan makhluk halus.

6. Syeikh Mustafa Al-Hindi menerangkan bahawa jika seseorang itu beristiqomah mengamalkan selawat ini insyallah memudahkan pengamalnya untuk memahami ilmu pengetahuan dan tabir ghaib di samping dapat mendekatkan diri kepada Tuhan.

Fadhilat-fadhlilat ini disebut dalam kitab Khazinatul Asrar karangan Syeikh Muhammad Haqqi An-Nazili.

Antara kebaikan pengamal selawat ini :-

1. Allah akan melenyapkan kesedihan, kesulitan serta bahaya yang menimpa dirinya.
2.Allah akan memudahkan segala urusan hidupnya, dipancarkan nur (cahaya) dalam hatinya juga ditinggikan martabatnya.
3.Dimurahkan rezekinya, dijauhkan daripada kelaparan dan kemiskinan.
4.Suaranya didengari serta pandangan dan pendapatnya diterima ramai
5.Dia dilindumgi daripada segala bencana dan malapetaka.
6.Dia sentiasa dicintai oleh semua orang.
7.Segala yang dihajati akan dimakbulkan Allah.

Diantara kebaikkan yang lain ialah :-

1.Apabila dibaca 3 kali selepas selesai solat fardhu maka pahalanya samalah seperti haji mabrur/haji yang maqbul.
2.Kata Iman al-Dainuri, " sesiapa yang kekal membaca selawat ini selepas setiap solat fardhu sebanyak 11 kali, rezekinya tidak akan putus serta meraih suatu kedudukan yang baik dan tinggi".
3. Sesiapa yang kekal mengamalkan selawat ini selepas setiap kali solat subuh sebanyak 41 kali, Allah akan menyampaikan segala hajat dan cita-citanya.
4. Sesiapa yang sanggup mengamalkan sebanyak 100 kali setiap hari, akan mendapat apa yang diinginkan serta meraih semua daripada apa yang dia hajati dan kehendaki.
5. Sesiapa yang mengamalkan selawat ini sebanyak 313 kali (bil para rasul) setiap hari, akan terbuka Asrar 9Rahsia). sesungguhnya dia akan dapat melihat segala sesuatu yang dikehendakinya.
6. Sesiapa yang mengamalkan selawat ini dengan kekal sebanyak 1000 kali setiap hari, maka dia akan memperolehi segala apa yang dihajatkan jugak mendapat sesuatu yang belum pernah dia terfikir sebelum ini.



okeh lah.. tuh jer lah yg aq dpt share dekat korang.... hope korang boleh lah amalkan selawat nie yew...