mardhiyah diary
D'Owner!


Assalamualaikum... Welcome To My Diary,My Love & My Life story's.

Entries About Linkies Tutobies

Status


still Single but NOT AVAILABLE
Tagboard!

Instagram

Let's follow my ig : Instagram
Rewind



Credits!

Template: Miza Nation
Basecode: Atiqah
Owner By: Your Name
Others:   


kawan..



holla gais... ini malam aku mau update blog pasal 1 lagu nie dekat youtube... haaaa nak tahu lagu ape ? mehhh sini aku story... hehhee... 

pada mulanye , aku godek2 lah lagu2 dekat youtube kan... godek punye godek.. aku terjumpe lah 1 lagu nie.. mmg aku tengah merase wehhh.. ade part lirik lagu tuh kan.. mmg aku tengah rase wehh.. nie antara lirik nye... 

Manusia sekarang diluar lain didalam lain , 
ada yang hanya dekat bila kita ada sen..   

haaaa... see ? part lirik yang tuh lah aku tengah merase wehh... dye punye sakit.. hanye Allah jer yang tahu... kalau kau dekat tempat aku , ape kau rase ? haaa cer bagithu aku... ape kau rase ? rase sakit kan bile dapat kawan jenis macam nie ? hurmmm.. takpe lah..  nak buat cane kan... biarlah Allah yang balas balik ape yang dye buat dekat aku macam nie... hurmmm.... takpe... aku dah biase dah dapat kawan jenis macam nie.. kawan dekat kk(kolej komuniti) aku pon macam tuh jugak... aku tak tahulah kenape dorang sanggop buat aku macam nie ? ohhhh lupe.. maybe dorang tak matured , maybe jugak dorang tak pk perasaan aku time tuh... ohhh yew lahh... manusia kan... dekat luar lain , dekat dalam lain... hurmmm... takpe lah aku dah biase dahhh... 

aku start sambung blaja nie lah buat aku jadi kuat sampai skunk.. nak tahu ape yang buat aku jadi kuat ? 

1. Doa.. 
- doa tuh mmg penting.. setiap kali lepas solat , aku berdoa agar Allah kuatkan hati aku dan jugak tabahkan hati aku... tuh jer yang aku mampu bile aku terus jadi kuat smpai skunk..

2. Pengalaman 
- yep.. pengalaman.. pengalaman lah buat aku jadi kuat... nak tahu ape pengalaman aku tuh ? haaa.. sambung belajar lah buat aku jadi kuat.. thats means , bile kau sambung belajar ,  kau akan dapat kawan baru.. then , bile kau dah mula kawan and kau rapat dgn dye.. baru kau akan sedar , siape kawan and siape sahabat kau..  

bile aku sambung belajar , aku jumpe kawan baru...  before aku sambung politeknik , aku sambung belajar dekat Kolej Komuniti Selandar , Melaka... then , dapatlah kawan macam.. hurmmm... same jer dapat kawan dekat poli nie.. perangai pon same jer lebih kurang.. aku belajar dekat Kolej Komuniti selama setahun setengah.. dekat Kolej Komuniti aku amek Sijil Sistem Komputer Dan Sokongan.. then , lepas abez Kolej komuniti... aku dok umah selama setahun.. then , hujung tahun lepas , aku dapat sambung Diploma.. alhamdulillah... aku dapat jugak sambung diploma.. aku sambung diploma dekat Politeknik Muadzam Shah , Pahang..dekat poli aku amek kos Diploma Network System.. alhamdulillah.. naik cuti sem nie sem 3 dah.. hehe.. tapi tuh lah rase macam lambat lah pulak nak abez... sbb ntah lah.. makin aku sambung belajar dekat PMS tuh kan.. makin lame makin sakit hati.. tapi tuh lah nak buat macam mane kan.. pengalaman lah buat aku jadi kuat.. so , lagi 2 sem lagi nak abez.. then sem 6 praktikal dah... yayyy... 

bile cakap pasal kawan nie kan,.. aku rase macam ermrmm.. ntah lah.. aku sendiri tak tahu aku ade kawan jenis yang macam ker ? sbb aku sendiri tak sangke wehhh... ade jugak kawan jenis yang macam tuh.. hurmmm.. nasib baiklah aku nie reti bersabar... kalau tak.. hurmm.. no komen lah... actually aku nie jenis yang tak suke marah orang.. tak suke cari gaduh.. haaa.. yang tuh mmg aku tak suke..  kalau bab2 gaduh nie jangan lah bagi dekat aku.. huhuhu...  

Kalau nak pilih kawan tuh kena lah bijak.. jangan pilih yang dok pijak2 kepala kite..  ade kawan yang suke tikam belakang... ade kawan bile kite susah dye hilang.. bile kite senang , ade jer.. ini lah itu lah.. kadang2 , kawan nie buleh pakai.. kadang2 jugak tak buleh pakai jugak.. means kalau kite pandai pilih kawan yang masok dgn kite , means jenis yang masok air dgn kite lah... cenggitu lah maksod aku..  kawan nie kite jangan pilih rupa jer , jangan pilih harta... tapi pilih lah dari hati..  maybe kalau kite pilih dari hati , kite akan tahu dye kawan or sahabat kite  or kalau hati dye baik , mengajak kite lakukan kebaikkan , solat same2 , susah senang bersame... itu lah sahabat yang kite dicari2...  kalau dah dapat kawan yang macam tuh yang kite cari2 selama nie.. tolong lah hargai... j

nie aku nak pesan... kalau korang sambung belajar ker kawan sekerja ker , tak kesah lah... bile kau dah jumpe kawan.. and kau kena hati2 bile kau  ade kawan yang jenis suke tikam belakang , and banyak lagi lah... jangan jadi macam aku taw.. tapi better korang kena hati2 lah bile nak pilih kawan tuh... kadang2 ,orang akan cakap " takyah lah nak pilih kawan sangat lahhh... ape lahh..".. jangan percaye cakap orang..  buat jer ape yang aku cakap nie.. bile korang sambung belajar , korang kena hati2 pilih kawan oky ? huhuhuhu...  yang penting abaikan ape orang kate dekat kite... pedulikan jer.. oky ? haaa bgos2.. hehhe.. 

ermm... okehh lah dah kol berape dah nie.. dah nak kol 3 pagi dah woiii... orang lain dok tido.. aku dok update blog.. hahhaha.. aptb lah ku nie... hahaha... oky lahhh smpai sini jer yang aku daoat update blog.. hehe,.. papew nnt aku akan update.. tuh pon tggu aku cuti sem or cuti mid sem kot.. kot lah lah kan... hehehe... tata.. hikhik...