Hey whats up gais.. Beberape thun yg lepas aku ade update kan ? Tapi tak ingt thun bile 😂😂 and i said , i will update my blogger soon.. Tapi tak sempat nk update.. 😅😅 so here dapat lah update blog.. Byk gile sebenarnye nk story tapi tuh lah ade je yg menghalang.. Sbbnye aku busy lately nie.. Sorry sngt2 tau..
New Update
Setelah sekian lme aku tak update blog.. bru hari nie aku nk update blog...
maklumlah before2 nie aku busy.. ehhh tiberrrrrrr.. hahhaha...
but now aku dah tak busy mcm selalu... heheh..
actually byk bnde aku nk story sebenar nye..
tapi takde mase yg sesuai lah.. hhuhuhu...
insyaallah aku akn update dari mase ke semase ye..
STAY TUNE !!!!
throwback moment with my lovely cousin 1.1.17
holla.. lame giler tak update blog nie kannnn... rindu pulak dekat blog sendiri.. hahhaha... btw hari nie aku nk update blog about new year hari tuh..
1.1.17
moment yang tak dapat dilupekan... sbb dah lme giler kot tak jumpew kesayangan aku sorang nie.. last jumpew pon pertengahan bulan 10 last year.. haa tuh jer lah last jumpe.. pastu dah tak jumpe dahh.. almaklumlah kan.. cousin jauh.. jauhhh lahh sangat kannn.. smpai jarang jumpe.. kalau jumpe pon time balik kampung , ade kenduri saudara.. mcm tuh lahhh... hahhaha... asal balik kampung jer kan.. yew lah akak2 sepupu makcik sedara semua cakap.. " asal jumpe jer asyik berkepit jer.." , " jumpe bestfriend dok berkepit jer lew"..... yes.. she is my bestfriend , my lovely cousin , my friend..
so , tanggal 1.1.17 byk memori dgn kesayangan aku.. satu hari suntuk lepak dgn dye.. yew lahhh dah lme tak jumpe kan... byk story.. haaa byk gambar.. ( tuh jgn ckp lah.. asal jumpe dgn dye jer konfem selfie smpai full memori.. hahha.. ) nak tgk video tak ? nak upload gmbar , mmg tak lahh... sbb byk naw gmbar..hhuhu... video buleh lahh.. huhu...
haaaa... tadaaaaa... nie dye video yg aku buat.. hikhik...
actually aku sendiri tak sangka yang aku rapat dgn dye drpd kecik.. tapi takde lah rapat sngt mcm skunk kan.. kitowg start rapat since form 3 or form 4 tahhh.. mcm tuh lahh... before aku rapat dgn dye nie , aku ade cousin sebaye gak.. tapi smpai form 2 kot.. rse nye lahh.. mse skolah rendah , tak brape rapat sngt dgn 2 orang cousin aku nie.. just biase2 jer lah.. then , start form 3 kot rse nye lahh.. kitowg dah mula rapat smpai lah skunk.. btw aku sayang sngt dekat lovely cousin aku sorang nie.. bulan 5 nie bufday dye.. tapi aku tak tahu nak bagi hadiah ape dekat dye nie,.. ermm.. takpe lah... just wait and see okey my dear.. huhu...
p/s : last jmpew lovely cousin aku yang sorang nie 29/1/17.. gmbar ade tapi muke kitowg tak brape okey lahh.. huhuhu...
ermmm... okey lah smpai sini jer lah aku update.. huhu.. waiting for my next entry.. okey ?? hikhik...
about my fav song and special for my lovely cousin
hey gais... lame naw tak update blog kan... hehhe... lately nie busy lahh.. ( bukan busy naw pon just tak tahu nak update ape sebenarnye.. ) hikhik... btw malam nie nk update blog pulak kan... hihi,.
kali nie entry pasal lagu dari youtubers.. tajuk lagu dye Kawanku by Nur Nilam Sari...
okeyyy... 1st time aku dgr lagu nie from my classmates... and bile aku dgr jer kan... means hayati lirik2 dye.. mmg lagu nie special utk lovely cousin aku... nie lirik lagu dye...
Janganlah kau menangis…
Kerana aku kan selalu ada…
Jika kita terpisah..
Engkau takkan pernah ku lupa….
Oh kawanku..
Ku akan tetap merinduimu…..
Walau jauh kau pergi meninggalkanku…
Senyum tawa serta tangismu…
Akan selalu terpahat di dalam sanubariku…
Oh kawanku…
Ingatlah daku dalam doamu..
Moga engkau kan sentiasa sihat selalu….
Janganlah ragu , janganlah pilu…
Kerna aku selalu sayang padamu…
Janganlah kau menangis…
Sedarkah aku yang selalu ada disisi…
Untukmu ohh…
see ? sdeyh kan lagu dye,.. bile aku dgr lagu nie aku teringat dekat lovely cousin aku... serious aku rindu giler dekat dye... hanye Allah jer yang tahu... hurmm... btw aku suke giler lagu nie... aku nak cover lagu nie tapi aku mane ade gitar... hurmmmm...
p/s : for my lovely cousin , lagu nie special utk hang... nnt dgr lah eyh.. den dah siap bagi dah lirik dye.. huhu.. love you baby.. mmmuuuaaahhhh....
okey lah.. assalamualaikum.. wait for my next entry okey ? huhu,.
naik sem baru
haluuu gais... ttbe petang2 gini aku rase macam nak update blog lak.. hihihi... btw aku dekat poli nie hahhhh.... hari rabu lepas aku daftar naik sem 3... so , cerite dye aku pishang sebenarnye tak tahu nak buat ape... psal daftar subjek dah settle.. so , tggl nak stdy jer nie haaaa,... hahhaha.... lets start for my story...
actually , aku nak story serba sedikit pasal hari ahad hari tuh.. before aku balik poli lah kan... ehhehe... mse hari sabtu pagi2 buta tuh.. ehhh silap bukan sabtu dahh.. hari ahad dahhh time tuh.. hehehe... dalam kol 3 pagi kami bertolak dari Melaka ke KLIA... sampai KLIA jam 4.30 pagi... then , sampai2.. mcm biase lah dolan2 dulu.. then , breakfast jap dekat KLIA.. then , solat subuh.. then , kol 8 lebih lah kot my parents menunaikan umrah buat kali kedua... Allah... mse parents aku nak bertolak tuh.. rase sdeyh... dalam hati nak menangis.. tapi aku tahan.. sbb ade makcik pakcik sedara aku belah ibu aku... tuh yang aku tak mau tunjuk.. cehhhh... hahaha... nie antara gambar2 with family and my makcik pakcik sedara aku.. before my parents bertolak ke Mekkah.. ( yang gambar tuh nnt lah sbb line tenet dekat poli nie slow)hihi...
after hantar my parents ke airport KLIA.. plan kami nak berjalan2 dekat KL..so , after hantar tuh... kami berhenti makan lagi breakfast dekat dengkil.. then , terus ke IKEA Cheras.. aku tak pernah jejak kan kaki ke IKEA Cheras yang baru tuh.. bile dah berjalan2 bagai.. perggghhh... mmg terbaik lahh wehhh penat dye tak yah cakap lahhh... penat tahap giler dah woii... then , lepas dah shopping dekat IKEA tuh , kami singgah makan lunch dekat mane tah aku tak ingt tempat tuh kat mane... huhuhu.. then , balik Ampang rumah kakak aku.. rumah sewa lahh... hehee.. then , hari selase malam tuh aku dgn kakak aku pegy lah tgk wayang cite Doctor Strange.. klakar giler wehhh cite tuh.. hahhaha... then , hari rabu pagi tuh kakak aku lah yang hantar aku dekat muadzam nie hahhhh.. huhuhu,,.. kesian kakak aku.. drive sorang2... kalau aku ade lesen kete , dah lame aku drive wehh... tapi tuh lah tak tahu lew nak amek lesen nie bile.. tggu duet ade jer nie haaa... hahaha...
ermmm... naik sem 3 nie... aku dgn roommate aku yang sme macam sem lepas gak... just bilik 4 orang jer lahh.. nak dok bilik 2 orang punye dah habis.. so , dapat bilik nie jer lahhh.. huhu.. nak buat cane kan... hahhaha... sis redha jer lahhhh... hahhahaha....
ermm.... oky lah yew sampai disini lah yew sis dapat story.. lain hari nanti kite update lagi yew.. hehehe... tata.....
kawan..
holla gais... ini malam aku mau update blog pasal 1 lagu nie dekat youtube... haaaa nak tahu lagu ape ? mehhh sini aku story... hehhee...
pada mulanye , aku godek2 lah lagu2 dekat youtube kan... godek punye godek.. aku terjumpe lah 1 lagu nie.. mmg aku tengah merase wehhh.. ade part lirik lagu tuh kan.. mmg aku tengah rase wehh.. nie antara lirik nye...
Manusia sekarang diluar lain didalam lain ,
ada yang hanya dekat bila kita ada sen..
haaaa... see ? part lirik yang tuh lah aku tengah merase wehh... dye punye sakit.. hanye Allah jer yang tahu... kalau kau dekat tempat aku , ape kau rase ? haaa cer bagithu aku... ape kau rase ? rase sakit kan bile dapat kawan jenis macam nie ? hurmmm.. takpe lah.. nak buat cane kan... biarlah Allah yang balas balik ape yang dye buat dekat aku macam nie... hurmmm.... takpe... aku dah biase dah dapat kawan jenis macam nie.. kawan dekat kk(kolej komuniti) aku pon macam tuh jugak... aku tak tahulah kenape dorang sanggop buat aku macam nie ? ohhhh lupe.. maybe dorang tak matured , maybe jugak dorang tak pk perasaan aku time tuh... ohhh yew lahh... manusia kan... dekat luar lain , dekat dalam lain... hurmmm... takpe lah aku dah biase dahhh...
aku start sambung blaja nie lah buat aku jadi kuat sampai skunk.. nak tahu ape yang buat aku jadi kuat ?
1. Doa..
- doa tuh mmg penting.. setiap kali lepas solat , aku berdoa agar Allah kuatkan hati aku dan jugak tabahkan hati aku... tuh jer yang aku mampu bile aku terus jadi kuat smpai skunk..
2. Pengalaman
- yep.. pengalaman.. pengalaman lah buat aku jadi kuat... nak tahu ape pengalaman aku tuh ? haaa.. sambung belajar lah buat aku jadi kuat.. thats means , bile kau sambung belajar , kau akan dapat kawan baru.. then , bile kau dah mula kawan and kau rapat dgn dye.. baru kau akan sedar , siape kawan and siape sahabat kau..
bile aku sambung belajar , aku jumpe kawan baru... before aku sambung politeknik , aku sambung belajar dekat Kolej Komuniti Selandar , Melaka... then , dapatlah kawan macam.. hurmmm... same jer dapat kawan dekat poli nie.. perangai pon same jer lebih kurang.. aku belajar dekat Kolej Komuniti selama setahun setengah.. dekat Kolej Komuniti aku amek Sijil Sistem Komputer Dan Sokongan.. then , lepas abez Kolej komuniti... aku dok umah selama setahun.. then , hujung tahun lepas , aku dapat sambung Diploma.. alhamdulillah... aku dapat jugak sambung diploma.. aku sambung diploma dekat Politeknik Muadzam Shah , Pahang..dekat poli aku amek kos Diploma Network System.. alhamdulillah.. naik cuti sem nie sem 3 dah.. hehe.. tapi tuh lah rase macam lambat lah pulak nak abez... sbb ntah lah.. makin aku sambung belajar dekat PMS tuh kan.. makin lame makin sakit hati.. tapi tuh lah nak buat macam mane kan.. pengalaman lah buat aku jadi kuat.. so , lagi 2 sem lagi nak abez.. then sem 6 praktikal dah... yayyy...
bile cakap pasal kawan nie kan,.. aku rase macam ermrmm.. ntah lah.. aku sendiri tak tahu aku ade kawan jenis yang macam ker ? sbb aku sendiri tak sangke wehhh... ade jugak kawan jenis yang macam tuh.. hurmmm.. nasib baiklah aku nie reti bersabar... kalau tak.. hurmm.. no komen lah... actually aku nie jenis yang tak suke marah orang.. tak suke cari gaduh.. haaa.. yang tuh mmg aku tak suke.. kalau bab2 gaduh nie jangan lah bagi dekat aku.. huhuhu...
Kalau nak pilih kawan tuh kena lah bijak.. jangan pilih yang dok pijak2 kepala kite.. ade kawan yang suke tikam belakang... ade kawan bile kite susah dye hilang.. bile kite senang , ade jer.. ini lah itu lah.. kadang2 , kawan nie buleh pakai.. kadang2 jugak tak buleh pakai jugak.. means kalau kite pandai pilih kawan yang masok dgn kite , means jenis yang masok air dgn kite lah... cenggitu lah maksod aku.. kawan nie kite jangan pilih rupa jer , jangan pilih harta... tapi pilih lah dari hati.. maybe kalau kite pilih dari hati , kite akan tahu dye kawan or sahabat kite or kalau hati dye baik , mengajak kite lakukan kebaikkan , solat same2 , susah senang bersame... itu lah sahabat yang kite dicari2... kalau dah dapat kawan yang macam tuh yang kite cari2 selama nie.. tolong lah hargai... j
nie aku nak pesan... kalau korang sambung belajar ker kawan sekerja ker , tak kesah lah... bile kau dah jumpe kawan.. and kau kena hati2 bile kau ade kawan yang jenis suke tikam belakang , and banyak lagi lah... jangan jadi macam aku taw.. tapi better korang kena hati2 lah bile nak pilih kawan tuh... kadang2 ,orang akan cakap " takyah lah nak pilih kawan sangat lahhh... ape lahh..".. jangan percaye cakap orang.. buat jer ape yang aku cakap nie.. bile korang sambung belajar , korang kena hati2 pilih kawan oky ? huhuhuhu... yang penting abaikan ape orang kate dekat kite... pedulikan jer.. oky ? haaa bgos2.. hehhe..
ermm... okehh lah dah kol berape dah nie.. dah nak kol 3 pagi dah woiii... orang lain dok tido.. aku dok update blog.. hahhaha.. aptb lah ku nie... hahaha... oky lahhh smpai sini jer yang aku daoat update blog.. hehe,.. papew nnt aku akan update.. tuh pon tggu aku cuti sem or cuti mid sem kot.. kot lah lah kan... hehehe... tata.. hikhik...
semester 2 with my roommate
holla !!!! anyeonghaseyo.... dah berapa bulan aku tinggalkan blogger nie... yew lah aku kan student lagi... so , busy lahh kan,.. tak ade mase nak update2 blogger nie... so , now cuti sem... buleh lah aku update blogger.. hehehhe... actually cuti sem kali nie kejap jer... 3 minggu jer... tak best lah cuti kejap... nak cuti lame.. hukhuk... but its okey lah... janji dapat cuti... hahhaha...
so , now.. let's start my story... hihihi...
pada awal sem 2 hari tuh , aku dgn roommate aku ( baru 1st time roommate dgn dye )... actually aku dah tahu dye tuh jenis yang macam mane... tapi aku diamkan aje lah... malas nak bukak mulut bagai.. so , bermula lah kami berdua student sem 2 and roommate... ermm.. actually dalam hati aku nie kan.. niat aku mmg nak dye berubah tapi aku tangguhkan dulu.. kemudian nnt baru aku bgithu yang sebenar... sepanjang sem 2 tuh... roommate aku sakit.. sbb dye kena rasuk... ermm.. paham2 jer lah kan... mse dye kena tuh bukan dekat bilik kami... tapi bilik membe kitowg lah... and after that , malam tuh lepas dye kena tuh.. means dah sedarkan diri lah kan... then , biase lah epas dah kena tuh ade rse sakit2 ckit.. then , malam tuh kan.. sejujurnye aku langsung tak buleh nak tido.. serious wehh.. time tuh aku sendiri tak tahu kenape.. malam tuh aku tak buleh nak tido.. roommate aku nie tido lah dekat bilik mmbe aku nie.. dak classmate aku gak... then , malam tuh aku pegy kat bilik mmbe aku.. aku jage lah roommate aku nie.. disbbkan aku tak buleh nak tido.. so , aku jage lah roommate aku nie.. lepas subuh baru aku buleh tido.. kau rase ? hurmmm.... no komen lah... hahhaha...
kemudian , lepas cuti raye haji kot tak silap aku lah kan... weekend tuh roommate aku balik.. tah pegy mane tah... and ttbe mse hari sabtu tak silap aku... aku ade rase mcm tak sedap hati.. means ade someone yang dok mention nme aku.. then , lepas roommate aku balik tuh.. aku diam jer lah kan.. walaupon aku dah tahu dye buat ape mase dye balik tuh.... then , berape hari lepas tuh... aku ade terdengar dye vc dgn membe dye.. dye story pasal yang yg dye balik tuh lah kan... hurmm... ptot lah aku rase macam tak sedap hati jer.. mmg btol pon ape yang aku teka... hurmm... tapi takpe lah.. aku diam jer lah... nnt smpai satu mase nnt aku akn bagitahu dye...
aku pernah bace ayat nie dekat twitter...
kalau dah tahu keburukan orang , jangan lah kite bukak aib orang.. Allah tak suke bukak aib orang.. sedangkan Allah simpan aib kite...
start awal sem hari tuh sampai lah habis sem.. aku banyak diamkan diri and tak bergaul dgn orang.. yew lah... aku nie kan pendiam orangnye.. huhuhu... then pertengahan sem lah.. aku mula rapat dgn dorang ( dak classmates aku , dgn dak class A and class C..) tapi aku takde lah rapat mane pon.. gitu2 jer lah...mase nak dekat habis sem hari tuh.. mase tuh kitowg tengah final exam.. and mase tuh kitowg takde paper... so , kitowg macam2 lah buat.. ade yang main gitar lah , tgk movie lah... and u know what mse kitowg takde keje sbb tak tahu nak buat ape kan.. roommate aku dok make up kan muke aku.. hahahahha... troommate aku makeup kan ermm... buleh lah.. takde lah tebal naw... mse sem lepas tuh pon same gak.. roommate aku gak yg makeupkan.. tapi sem lepas roommate dgn orang lain... smpai tak tido seharian mse sem lepas... hahahhha...tapi best jugak erk dok conteng2 muke nie.. hahhaha.... actually kalau korang nak tahu kan... aku nie bukan reti pon nak makeup2 nie.. bahan makeup pon aku takde apetah lagi nak makeup muke sendiri.. mmg berzaman lah kan.. muke aku start makeup mse sem lepas.. hahhh tuh mmg 1st time makeup... teruk kan aku ? hahaha... gambar aku makeup ? heheh... biarlah rahsia.. hahhaha...
before aku nak end this story , insyaallah roomate aku sem 2 smpai sem 5.. sbb kalau aku tukar roommate nanti , bile aku pk balik.. kesian pulak dekat dye sbb dye tak tahu nak dok dgn spew.. so , naik sem 3 nie,.. aku still roommate yang sme.. insyaallah smpai sem 5...
haaa tuh jer lah story aku... huhuhu...
THE END OF THIS STORY ~~~~~
Review Novel ANDAI ITU TAKDIRNYA 2
haluuuu bloggers.. rse mcm dah lme pulak aq x update blog nie kan ? hehehe... mlm nie aq nk update blog.. hikhik...
ary nie tamatlah aq abezkan bce novel Andai Itu Takdirnya 2.. hahhh... x caye ? mehhh aq tunjuk kan gmbar...
tadaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!! nie lah novel nye... oky... nie caption from ig aq...
Finally tamat jugak abezkan bce novel nie..#AndaiItuTakdirnya2 sambungan novel #AndaiItuTadirnya siri pertama.. 👍👍 jalan cite yg best.. pasal kekeluargaan, ade kisah yg sweet, ade yg sdeyh , suke , perjalanan hidup Aleya dan Syed Aizril bersama keluarganye.. novel yg 1st tuh Aq dah bce time form 3 or form 4 x silap aq.. then, this year, bce novel nie dgn air mata.. sbb sdeyh giler.. and Aq dot bayangkan kalaulah aq ditmpt mcm Aleya.. Allah jer yg thu.. betapa kuat and tabah nye derita seorang isteri.. 😔😔 tuh sbb novel nie tjuk nye Andai Itu Takdirnya.. paling sdeyh dlm novel yg kedua nie ialah ank Aleya and Syed Aizril meninggal disbbkan ego Syed Aizril yg letak ank nye yg bernama Syed Danny diluar rumah time human lebat.. padahal Syed Aizril thu yg anknye sakit.. hanye kerana duit Dan orang ketiga masuk dlm hidup Syed Aizril.. dye kehilangan ank bernama Syed Danny.. kalo korang dah bce novel nie msty korang phm kan pew yg Aq letak caption nie.. heheheh.. selamat membaca kpd yg lom bce novel nie.. assalamualaikum..
see ? ermm... oky lah mcm nie.. meyh aq story... jalan cite novel tuh..
mse mula2 bce novel tuh.. aq rse biase jer lah... ade part yg sweet... oky... yg part paling sdeyh... part nie.. seperti dlm gambar dibawah...
2 gambar nie... part yg paling sdeyh wehhh.. mengalir air mata aq... siyesly , aq dpt bayangkan mcm mane lah aq kalo aq jadi mcm Aleya tuh... kuat and tabah derita seroang isteri... hanye kerana suami nye ego tinggi melambung... Aleya sanggop telan derita , seksanya Syed Aizril buat dekat Aleya and anak2 dowg... lagi sdeyh... Syed Aizril nk pisahkan Aleya dgn anak2 dowg... Allah... sakit nye aty aq bile bce part maksu dgn Sharifah Azreen.. perghhh... sakit pulak aty aq... dowg lag punca nye yg nk meruntuhkan rumah tangga Syed Aizril & Aleya bersama ank2 nye... fuhhhh... kalo lah aq dpt perangai mcm maksu dye dgn Sharifah Azreen tuh.. dah lme aq bgi penampau kat dye... nie nasib baik lah aq nie reti bersabar.. hurmmm... sabau jer lah... nasib dlm novel.. kalo x .. x thu lah pew jadi... hahhahha....
akhirnya Syed Aizril sedar kesilapan besar yg pernah dye buat before nie.. and Syed Aizril x kan ulangi nye lagi... Aleya pulak dah terima suami nye balik lpz pew yg suami nye buat dekat dye... Aleya redha... Aleya x buleh benci suami nye... sedangkan mcm2 suaminye hina dye , kutuk dye , halau dari rumah , x bgi jumpew ank2 , and mcm2 lagi lah... walaupon Aleya mcm2 lalui nye betape derite nye dye.. betape seksa nye dye bile suami nye buat perangai lame dye balik... hanye allah jer yg thu.. last2... aleya & suami serta ank2 dowg bahagia... lpz pew yg dah jadi pada mereka.. mereka anggap semua nie ujian dari Allah.. Andai Itu Takdirnya , meraka redha atas pew yg mereka laluinye..
dan begitulah cerite ye... tamat sudah... novel ANDAI ITU TAKDIRNYA 2...
\sehhh llupe pulak nk bgithu... Dania (anak kpd Aleya dan Syed Aizril ,) dpt adik perempuan taw.. nme nye Sharifah Dhiya Ellisya .. sdp nme anak mereka.. hikhikhik...
errmm... okeh lah bubye.. smpai sini jer yg mampu aq tulis blog nie.. hehhe...
Birthday My Lovely Cousin
haluuuu... hey2.. before kol 12 nie.. aq nk update jap psal bufday someone.. spew someone tuh ? hihihi... jeng jeng jeng... someone is my lovely cousin a.k.a sahabat yg sentiase ade bile susah senang.. yayyyy...
ary nie merupakan 18 mei 2016 kan ? hahh.. thu x ary nie bufday spew ? of course lah bufday kesayangan aq.. nme dye NORAZIAH NATASYAH.. hahh... mlm semalam aq buat video special utk dye.. bak kate owg SETIAP GAMBAR PASTI ADE KENANGAN... kan ? hahhh... nk tgk x video yg aq buat tuh ? hahh.. jap eyh...
tadaaaaaaaaaa............. nie dye video yg aq buat tuh..
sweet kan ? kau hado ? kahkahkah... btw.. aq x nk ckp byk.. just nk wish..
HAPPY BUFDAY MY LOVELY COUSIN YG KE 21.. smoge pnjg umo umo , murah rezeki , and smoge capai cite2 yg diimpikan.. ehhh lagi 1.. smoge persahabatan kite kekal untill jannah k.. biar lah owg nk ckp pew psal kite.. jnji kite sehati sejiwa.. biarlah kite jarang berjumpew , jnji kite sentiase contact each other.. cehhh wahh.. hikhik... den sayang sngt2 kat hang taw... den x pernah lupe kat hang... x pernah x sayang... x pernah x rindu... yg penting kite saling menyayangi and merindui antara satu samaa lain... last jmpew 16 april 2016.. dah sebulan lbeyh dah kan kite x jmpew.. hukhuk.. insyaallah kalo ade jodoh nnt kite jmpew yew sayang... muuuuaahhhh cikit... hikhik...
selamat malam and selamat menonton video yg aq buat tuh.. hikhik...
belajar untuk redha
haluuu... rse mcm dah lme pulak x update blog nie hahh,.. huhu.. so , nie ary aq nk update blog.. thu x ary nie bpew ary bln ? 11 mei 2016 , kan ? thu x , npew ngn 11 mei nie ? hahh... before2 nie aq penah update pasal tarikh 11 mei nie taw... hehe.. ermm.. okehh lah.. aq story k..
u know what ? 11 mei nie.. tarikh yg paling aq x buleh nk lupe smpai skunk.. thu sbb pew ? sbb tarikh nie lah aq still x buleh nk move on smpai skunk.. sbb owg yg aq sayang sngt2 tuh errrr... no komen lah.. just forget it.. pejam celik.. pejam celik.. ary nie genap 3 tahun aq ngn dye break.. dlm hati aq.. hanye Allah jer yg thu.. errmm.. ntah lah.. aq sendiri x thu npew.. selama 3 thun aq single , selama 3 thun jugak lah aq susah nk lupe kan dye.. walaupon aq ngn dye dah xde papew.. nk lupe kan tuh mmg susah bgi aq.. sbb pew ? sbb aq terlalu sayang kan dye.. but why untill now aq still stalk dye? why ? why ? aq thu Allah nk uji aq.. tpi npew makin lame aq nk lupe kan dye.. makin susah utk lupe kan dye ? why ? owg lain x thu aq nie jenis yg mcm mane.. owg lain thu nk buruk2 kan aq jer.. perli2 aq jer.. hurmm... but its oky lah.. aq dah biase dah... biase lah manusia kan... hurmm... aq thu diri aq spew.. aq sedar diri aq nie spew.. but don't judge me if u don't know anything from me.. ehh btol ker ayat aq nie.. hikhik... sorry lah aq nie x bpew terer sngt speaking nie.. hahaha...
Kehilangan merupakan sesuatu yang amat berat untuk dilupakan.
nmpk x pew yg aq quote kan tuh.. yes.. mmg susah nk lupe.. but aq cuba utk lupe kan dye.. insyaallah. mybe dye bkn jodoh aq.. and aq kne terime hakikat yg dye bkn jodoh aq.. Allah.. npew ngn aq nie... smpai skunk aq still stalk dye lagi nie.. aduhhhduhhh.... aq x thu lah npew ngn aq nie.. npew susah sngt nk lupe kan dye... npew ? npew ? Ya Allah.. npew susah sngt aq nk lupe kan dye.. walaupon aq dah cuba byk kali utk lupe kan dye.. pon still sme gak.. haihhh... mady2.. npew ngn kau nie mady,. susah nk lupe kan owg yg paling aq sayang... aq ade bce kat twitter.. owg kate kalo rindu kat someone.. doa lah lah padaNya... and untill now aq hanye mampu berdoa.. sbb aq rindu.. sbb aq sayang sngt kat dye.. ermm... mulai skunk aq kne belajar utk redha dgn pew yg dah jadi.. insyaallah... u can do it mady... kipidap.. kipidap... untill now aq single.. huhuhu.. erm.. k lah bye,,
Choir At PMS
haluuuuu... mlm nie ttbe rse nk update blog.. heheheh... okehh... mlm nie aq nk update psal... sepanjang aq join event kat poli tuh.. heheheh.... okehhh.. let's gooo...
ermm.. sebenarnye event yg join tuh... mmbe aq yg ajak... lagi pon aq bosan kan... asyik dok kat kamsis jer... hehehe... lagi i'm alone... hehehhe,... so , aq join lah 1 kelab nie,... nme kelab Poly got Talent... okehh... kelab nie utk mcm kalo ade program kat poli ... kitowg join.. mcm choir , berlakon.. and anything lah... hahhh ? best kan ? hikhk... tuh sbb aq nk join.. hehhee...
okehh... start 16 mac 2016 , aq join program nie.. nme program nie Lingua Fest.. kitowg choir... 1st time wehhh aq join ape2 program kat poli tuh... huhuhu.... ermm... kitowg choir lagu Fire + Let It Go + unwritten... hahhh,.. byk kan.. ehhhh xde lah byk... ketiga2 lagu nie kitowg gabung kan menjadi 1.. thats means mash up song choir lah.. heheheh... ermm.. anyway... aq rindu giler time tuh.. 1st-ii aq join choir.. mule2.. aq x knal gak spew2 yg join choir tuh and lecturer.. tpi bile aq dah join choir tuh.. bru aq knal dowg... hikhik... ermm.. then , 22 mac 2016 pulak , pengumuman kesemua aktiviti yg berlangusng Lingua Fest tuh... kitowg punye choir dpt Naib Johan.. hurayyyyy.... hahahhaha.... giler x happy.. of koz lah happy kan... huhuhu... naib johan dpt duet rm600.. so , bahagi2 kan kpd sume ahli yg join choir ary tuh.. sowg dpt lah dlm rm40.. huhuhu.. buleh lah... atleast kitowg dah buat yg terbaik.. walaupon kitowg x dpt juara.. tpi kitowg bersyukur... huhuhuhu.... ermm.. nk tgk gambau x ? mse choir ary tuh ? hikhik...
nie lah gambau2 kitowg mse training and mlm kitowg perfom choir tuh.. hhehehhe..
ermmm.. yg 1st dah settle... okehhh... nie yg second lak aq join choir nie.. hikhik... ermm.. yg second aq join nie... kitowg choir lagu Koi Mil Gaya + Nirmala + Oh Carol + Cindai + Tian Mi Mi.. hikhik.... kitowg choir nie.. sempena Night JTMK punye.. hikhik... aq punye kos.. huhuhu... so, join jer lah kan... hikhik... kitowg punye tema Night JTMK.. tema Tradisional.. hahhaha... tuh yg lagu hurmmm... no komen lah... huhuhuhu... btw since aq join choir nie... aq rindu pulak kat dowg tuh... ehh2... hahhaha... ermm... mse mlm tuh ... kitowg x byk selfie.. sbb mlm kan.. huhuhu... video ? ade.. tpi kat mmbe aq.. huhuhu... nk mintak tpi segan lah pulak..huhuhuhu... btw best bile dpt join dowg.. walaupon bru jer knal.. hikhik...
ermm... k lah smpai di sini jer lew aq update yew.. wait for next update.. hikhik...
I'M FOREVER ALONE !!!!
haluuuuu.... berhabuk sudahhhh blog aq nie hahhh... dah 4 bln kottttt aq x update blog... hikhik...
yew lah kan... owg busy stdy lah kate kan... ermmm... btw ttbe mood aq mlm nie ttbe rajin pulak nk update blog... hahaha... yew lah... dah lme giler x update blog lah kate kan... rindu giler kat blog aq... btw byk jugak lah story yg aq nk share nie... huhuhuhu....
actually byk sngt story aq nk share nie... huhuhu... pasal kawan.. pasal event yg aq join kat poli... ermm.. byk lah lagi... huhhuhu...
okehh.... 1st of my story about friend... hahhh....sebenar nye aq dah lme pendam... tpi aq x nk cite jer... nnt bile aq cite something yg btol pon... owg akn anggap kite nie bkk aib dye.. so , better aq diam kan diri and pendam... thats all..ermm... ermmm... nk ckp nie....
Bile kite start rapat kat someone as a friend...( x kesah lah boys or girls).. kite akn thu perangai sebenar masing2... right? and bile kite dah thu perangai sebenar someone tuh...kite akn thu betape sakit nye aty kite waktu tuh... hahhh... sme lah mcm aq nie hahhh... dpt mmbe kembar... mse kat kk pon sme gak.. kembar,, nme pon sme gak... tpi yg beza nye akq n adq jer lah... huhuhu... ermm... anyway... nie aq nk tnye kat korang lah... kalo lah kan... mmbe korang or bff korang sendiri... seorang yg panas baran , ego dye tinggu melambung , kuat jeles , ckp dye jer btol.. ckp owg lain sume nye x btol... korang rse ? pew yg korang akn buat kalo mmbe korang or bff korang jadi mcm tuh ? hahhh... lagi 1... dye x buleh tgk kite senang... ade jer nk perli2 kite bagai... korang rse ? cane ? pew ptot korang buat ? ermm... mcm tuh jugak mcm aq... aq start rapat ngn kembar tuh mse klz math lah... hahh... tuh pon kitowg 1 group math... and dari situ lah aq ngn kembar tuh mule rapat smpai lah pertengahan bln 2 ary tuh... hurrmm... ntah lah... aq sendiri pon x thu cane nk ckp... hanye Allah jer lah yg thu... mybe aq dpt mmbe yg jenis perangai mmg mcm nie kot ? nk2 lagi kembar... fuhhhh... dye punye sakit.... hanye Allah jer lah yg thu sakit aq nie mcm mane.. hehehhe...
so , start jer pertengahan bln 2 tuh... i'm forever alone... yew lah,.. pegy klz pon sowg2... pegy cafe pon sowg2... pegy mane2 pon sowg2.. xpew lah mady... aq dah biase dah... well... manusia zaman skunk kan... suke sakit kan aty owg... hurmm....
ermm... xpew lah... nk x nk terpkse gak lah nk ngadap muke dye smpai sem 5 nnt.. dah lah 1 klz lak tuh... haihhh... sabau jer lah... xpew lah mady... abaikan pew owg nk ckp pasal aq or spew2 jer lah... aslkan aq happy.. kan2 ? hikhik..
okeh...... nie last aq ckp... kpd yg nk sambong stdy tuh... or ngh sambong stdy tuh... hati2 lah bile pilih kawan yew... jgn jadi mcm aq nie hahh... dpt mmbe suke menyakitkan aty aq ade lahhh... so , hati2 lah bile pilih kawan yew... jgn kawan mkn kawan lak... tuh lain jadi nye... huhuhuhu....
okehh lah.. bubye... tq kpd yg dah bce blog aq nie.. hukhuk...
PERKARA YANG HARUS DILAKUKAN, SELEPAS PUTUS HUBUNGAN/CINTA
haluuu... mornight gais.... pgi2 buta nie aq nk update blog psal nie... alaaa... tjuk yg kat atas tuh lew... hhehe.... btw ayat nie aq copy from THE FAIZ IBRRAHIM punye website... hehe... ermm... sebenarnye aq byk giler nk story psal tjuk nie.. insyaallah step by step aq akn share k...
TERIMA KENYATAAN
Ya, yang kau harus lakukan adalah terima apa yang terjadi. Selagi kau tak terima dan redha dengan apa yang terjadi, selagi itu kau masih terawangan (lost) dalam kehidupan. Kau harus terima kenyataan bahawa dia bukannya milik kau dan inshaaAllah Allah akan jumpakan kau dengan yang lebih baik daripada dia. Lebih baik pada konsep ini tidak bermaksud bekas pasangan kau itu jahat dan sebagainya tapi lebih baik bermaksud kau akan dijumpakan dengan seseorang yang lebih boleh tahan dengan barannya kau, terima baik buruk kau dan lain-lain.
JANGAN STALK/INTIP DIA LAGI!
Ya, kau rasa rindu. Gila tak rindu, dah lama bersama-sama tiba-tiba terputus macamtu, mestilah kau nak ambil tahu pasal dia. Dia buat apa, dia sedih tak bila dah lepas putus and all that. Tapi jangan ikut hati. Kau kena latih diri kau untuk hidup tanpa dia. Seperti yang aku buat dulu, aku unfollow semua akaun sosial media dengan yang dulu-dulu tu dan siap buang no telefon lagi. Nampak macam kejam, tapi lagi kejam bila kau cuba nak lupakan dia tapi bayangan dia selalu ada di depan mata kau. Jadi pilih, nak sangkut di kisah lama atau teruskan hidup dan ada kehidupan yang lebih baik?
JANGAN LUAH PERASAAN DI MEDIA SOSIAL
Ini ramai yang buat. Bila lepas break, mulalah nak upload gambar hati retaklah, lepastu tweet putus cinta seperti “Aku tunggu kau, aku sayang kau, kenapa kau pergi?” Hahaha. Untuk pengetahuan kau, berkongsi perkara sebegini di media sosial, hanya memburukkan lagi keadaan. Kau kena tahu, bila manusia lain baca status kau, lebih banyak negatif daripada positif. Contohnya, “Masa bersama dulu, bukan main happy lagi, bila dah break meroyan macam orang gila“. Jangan keruhkan lagi keadaan. Ada benda kita tak perlu kongsi dengan semua orang. Lagi-lagi hal-hal yang melibatkan hati dan perasaan.
CERITA DENGAN ALLAH
Di waktu kau tersungkur jatuh selepas kau dah bahagia ni, baru kau tersedar banyak perkara. Betapa kau hanyut dengan perasaan sayang dan cinta. Sebenarnya Allah wujudkan perasaan indah itu untuk buat kau makin rapat dan cinta dengan Allah dan bukannya semakin melekakan. Cari Allah semula. Berceritalah dengan Allah. Ceritalah kesakitan hati kau dan hancurnya harapan kau. Allah Maha Mendengar rintihan hambanya. Akan ada orang kata, “Haa, dah jatuh baru nak cari Tuhan“. Jangan layan orang macamni, biarkan dia. Setiap hamba itu apabila dia susah tapi dia tak cari Tuhan, itu bukan hamba, itu hambar punya manusia. Eh apa aku cakap ni. Haha.
YAKIN DENGAN ALLAH
Kau kena sedar banyak perkara, setiap dugaan yang menimpa kau itu bersebab. Mungkin Allah nak buat kau tersedar atas kelekaan kau, mungkin juga Allah nak ubahkan kau jadi manusia lebih baik. Yang lebih kau kena ingat, setiap dugaan itu memang bertujuan untuk buat kau lebih kuat dan tabah dalam menghadapi dugaan hidup. Yakin dengan Allah, bahawa Allah akan jumpakan kau dengan yang lebih baik dan kau akan kecapi bahagia itu bersama orang lain yang lebih menghargai dan menghormati kau. InshaaAllah, jika kau yakin, kau akan tahu untuk pujuk diri kau.
BERI MASA
Bila aku putus cinta dulu, apa yang orang kata pada aku adalah “Woi, carilah pasangan lain“. I was like, taknaklah aku, aku baru putus lah woi. Apabila kau dah suka seseorang dan rasa itu hancur, perkara yang paling penting untuk kau buat adalah beri masa pada diri dan hati kau untuk pulih. Dahulunya aku ambil masa sehingga dua tahun untuk move on. Mungkin sebab dulu aku guna tips move on yang salah (Haha) dan aku sendiri tidak tahu apakah definisi sebenar maksud move on itu sendiri.
HAYATI MAKSUD SEBENAR MOVE ON
Maksud sebenar move on bagi aku adalah, Kau sudah boleh teruskan hidup dan kau sudah penat menunggu dia kembali. Dan kau percaya, dia dijadikan untuk manusia lain dan kau juga berhak memiliki bahagia kau tersendiri. Jangan hanya berkata move on pada mulut tapi sebenarnya tidak. Kau harus lepaskan dia daripada ingatan dan kutip balik sisa diri kau yang ada untuk kau jadi lebih kuat dan teruskan perjalanan hidup kau. Apabila aku kata lepaskan, itu tidak bermaksud kau lupakan. Kau kena terima kenyataan, manusia tidak boleh melupakan lagi-lagi orang yang pernah beri kau perasaan indah. Tapi apabila kau lepaskan dia dari ingatan, kau akan capai ketenangan dan kefahaman tentang kebahagiaan yang kau layak terima.
JANGAN PAKSA DAN TERHEGEH
Apabila dia sudah tidak mahu kau, jangan paksa dia terima kau. Itu mengemis cinta. Dia sudah taknak kau, jangan menjual maruah kau semata-mata untuk diterima. Kau itu manusia, tidak layak mengemis untuk disayang dan dicintai. Dia taknak kau, it’s fine. Mungkin dia terlampau buta untuk menghargai kau dan terlampau baran untuk lebihkan sabar dengan kau. Tidak mengapa, nanti Allah jumpakan kau dengan yang lebih baik. Kau berhak untuk manusia lain. AKHIR KATAYa, perasaan cinta/sayang itu indah. Aku juga pernah mengalaminya dahulu. Tapi jangan sampai kita diperhambakan oleh cinta dan perasaan. Cinta pada manusia itu sepatutnya membuatkan kita lebih rapat bersama dan lebih bersungguh-sungguh untuk mengejar redha Allah, bukannya semakin menjauhkan. Kau harus banyakkan sabar pada waktu ini. Ya, perasaan itu sakit. Kau rasa hati kau bagai dirobek berulang kali. Lagi-lagi bila kau dapat tahu pasangan kau tu dah ada pasangan baru selepas kau (Woi, cepat betul kau cari penganti aku. Haha). Tapi kau kena faham, tidak semua manusia itu milik kita dan tidak mestinya kita gagal sekali dalam hubungan menjadikan kita tidak layak untuk berperasaan lagi pada manusia. Percaya satu benda, one day, Allah akan berikan kau manusia yang terbaik buat kau. Yang boleh buat kau senyum, yang boleh hormat kau dan keluarga dan yang paling best, yang boleh pimpin/nasihat kau untuk sama-sama masuk syurga. Jangan mengalah. Teruskan bangkit dan kejar kebahagiaan kau. Kadangnya kita jumpa paku berteraburan di jalan raya dulu baru kita jumpa kedai barang hardware. Selamat bangkit dan teruskan kehidupan.
see ? dri awal aq bce smpai abez mmg ade kne ngn aq... lpz aq bce... bru aq terpk... oowww... oky.. bru aq phm npew tiu ini... so , kali nie aq nk share kat korang serba ckit psal nie..
oky.. aq start dari awal k...
1. Terima Kenyataan...
- okyy.. lpz aq bce ayat TFI nie... bru aq thu npew... u know what... sebenar nye kan... mse mule2 aq break ngn ex aq ( 1st love )... mmg sdeyh giler lah... and time aq sdeyh giler tuh aq story kat lovely cousin aq nie... aq ngn cousin aq nie mmg rapat giler lah... so , lpz aq story kat dye,.. then dye bgi 1 lgu nie kat aq... tjuk lgu tuh.. Kehilanganmu Berat Bagiku by kangen band... lpz aq dgr lgu tuh.. aty aq lgi sdeyh bile dgr lgu tuh.... sdeyh giler aq time tuh... hanye Allah jer yg thu weyh pew perasaan aq time tuh... and then , keesokan hari nye smpai lah hari berikutnye... susah utk aq terime kenyataan yg aq ngn dye dah xde papew... susah weyh... pew perassaan kau... bile owg yg paling kite sayang tuh.. ttbe dye mintak break ? of course lah sdeyh kan... and kite nk thu npew ttbe dye mintak break and all that.. 2 thun yg lpz aq ade update psal lpz aq break ngn dye... tarikh and mase aq break ngn dye pon aq ingt smpai skunk... 11 may 2013 pada jam 5.30 ptg..see ? aq ingt beb tarikh tuh.. aq x penah lupe tarikh2 tuh.. ermm... then , selama 2 thun aq break ngn dye.. dlm mse 2 thun tuh.. aq mmg sukar utk terime kenyataan yg dye bkn utk aq lagi.. dlm mse 2 thun jugak lah aq single... and dlm mse 2 thun jugak lah aty dah tertutup utk lelaki lain selain dye... after 2 thun... slow2 aq cuba terime kenyataan yg dye bkn utk aq lagi... hurmmm.... insyaallah I can do it...
2. Jgn Stalk Lagi
- ok.. ckp pasal stalk nie... ermm... tipu lah kalo aq kate aq x stalk dye.. aq stalk dye sume laman sosial yg dye ade... and aq berjaya stalk dye.. smpai skunk aq still stalk dye... nk thu sbb pew ? sbb aq rindu giler2 kat dye... sume laman sosial yg dye ade pon aq cari smpai dpt... tpi.. ade lah 1 ary tuh... ( dah lme dah.. last year or 2 thun yg lpz x silap ) aq terjumpe fb baru dye.. and aq add lah dye kan.. then , dye x approve2 aq pon smpai lah skunk... acc wechat pon mcm tuh... aq dah lme add dye.. pastu , bru dye approve aq kat wechat...and dye hide moment aq... tpi xpew lah.. time tuh aq tabahkan aty aq.. pastu , aq search kat ig.. then , dpt cari ig dye.. then , aq follow lah dye kan... lpz aq follow ig dye...lme jugak lah tpi x byk lah gmbar yg dye upload... tpi kan.. bile tah.. aq tgk ig dye balik , tgk2 jer gmbar sume dye dah delete... errmm.. oky... dri situ aq dah phm.. then , aq try stalk twitter pulak... dye ade.. aq follow jugak... then , aq stalk lah.. tpi kat twitter xde pulak dye nk block ker pew ker.. alhamdulillah lah kalo xde.. heheheh... aq stalk gmbar ws dye... bile aq tgk gmbar dye,, ya allah.. rindu nye kat dye , hanye Allah jer yg thu... dear ex ( my 1st love ) , aq rindu kan kau sngt2.. aq sayang sngt2 kat kau...
3. Jgn Luah Perasaan Di Media Sosial
- ermm.. yg nie.. mse mule2 aq break tuh ade lah ckit2 jer lah tpi xde lah smpai mcm tuh sekali aq nk luah perasaan aq kat media sosial.. aq hanye luahkan perasaan aq dgn owg yg aq rapat lah.. means mcm lovely cousin aq.. ( pompuan k lovely cousin aq )...
4. Story Dgn Allah..
- yep.. bile aq rse sdeyh , teringat kat ex and all that.. aq akn story kat Allah... bile aq story dgn Allah , aty aq rse lega ckit... and bru aq sedar npew Allah nk uji aq dgn cara mcm nie.. its oky.. aq redha dgn hati yg terbuka.. walaupon berat sngt2.. nk lupekan tih.. errrr.. mmg susah lah.. smpai skunk pon aq susah nl lupekan dye... even aq dah move on... ermm.. ntah lah.. soal jodoh , biar Allah yg tentukan...
5. Yaikin Dgn Allah
- aq redha and terime kenyataan yg aq bkn lagi utk dye.. Allah akn gantikan dgn lbeyh baik dri sebelum nye.. hurmmm....
6. Beri Mase
- hahhh... yg nie aq nk share ckit... ermm.. lpz aq break dlm 2 bln mcm tuh.. aq dah smbong stdy kat Kolej Komuniti Selandar , Melaka... and aq ade lah sowg mmbe aq nie.. dye nk rekemen kan aq ngn dak klz aq... pde mse yg sme.. aq ade ckp kat mmbee aq nie yg susah aq nk move on.. yew lah.. aq bru jer lpz break.. bru 2 bln break... x kan ade pengganti dah ? beb , jenis aq.. mmg susah nk move on... sbb aq still sayang kan dye lagi... aq dah byk kali ckp kat mmbe aq nie.. mmbe aq nie dak klz aq jugak... errmm... sebenarnye..cite dye mcm nie... awl bln 7/2013 , aq ngn mmbe2 aq pegy lah event kat klebang... then , ade lah mmbe aq nie ( dak klz aq jugak ) dye suke kat aq... then , dye suh lah mmber aq nie mintak number fon aq.. tpi dye mintak kat awek dye.. sbb awek dye 1 umah ngn aq.. and of course lah kan dye ade number aq... bile aq tnye , spew yg bgi number aq kat dak klz aq.( owg yg suke aq tuh lew )... bile aq tnye... rahsia lah pew lah... aq dah penah ckp ngn mmbe aq nie... aq mmg x suke lelaki yg merokok or vape.. tpi dowg tipu aq... tpi time tuh Allah x tunjuk lagi.. and pde mse yg sme.. aq dpt detect spew yg bgi number aq... and owg yg suke aq tuh cane... means dari segi perangai lah... dari situ aq x suke dgn cara dye... pastu , ade lah mlm tuh... dak2 klz aq pegy lah mkn kat kedai mkn kat dpn tuh kan.... time tuh dye ade.. rmai lah yg ade time tuh... errmm... kiotwg mkn lah kan.. lpz mkn tuh.. dye bgon pegy kat meja mmbe dye ( owg yg suke kat aq tuh )..pastu , mlm tuh jugak Allah dah tunjuk perkara sebenar.. nk thu pew ? dye merokok... aq dah ckp byk kali... aq x suke lelaki yg merokok... dowg degil... see ? Allah dah tunjuk perkara sebenar and perangai sebenar dye.. tpi tuh lah kan... nk wat cane.. nie lah padahnye.. bile aq ckp.. dowg x nk percaya... so , now aq nk ckp.. hati perempuan nie bile dah kecewa and bru lpz break ngn bf dye.. hati susah nk terime lelaki lain... mcm aq jugak.. time tuh aq bru 2 bln break ngn ex aq.. x kan dowg x phm2 lagi kot ? weyh ... aq mmg susah nk move on.. ko ckp mcm mane sekali pon.. aq tetap x buleh terime mane2 lelaki.. tpi x pew lah... time kat kk selandar tuh.. xpew lah.. bnde dah lpz kan.. nk wat cane... redha jer lah... hati aq kalo nk puih.. mmg lme... amek mse 2 thun utk pulih kn.. and now aq dah ade yg pengganti..
7. Hayati Maksod Sebenar Move On..
-oky lah... pde mule nye aq x thu pew tuh Move On ? then , aq carik kat pkcik goole.. then , bru aq thu mksod Move On nie.. hehehe... k... jenis aq.. nk move on nie.. mmg susah... tpi lpz 2 thun aq single.. bile pk balik.. x kan smpai mcm nie aq nk jadi mcm nie.. means single lah.. smpai bile aq nk jadi mcm nie ? smpai bile ? so , aq decide utk move on... after 2 years i'm single... and now i'm officially taken...
8. Jgn Pkse Diri Dan Terhegeh..
- ermm.. yg nie no komen lah... aq x thu nk ckp mcm mane... tpi ntah lah.. ade lah ary tuh... aq ade ws ex aq.. time tuh bufday dye.. then , aq wish lah kan... lpz tuh dye rply... sembang punye sembang... aq ade bgithu dye yg aq nk kan dye balik ( tpi bkn ayat nie lah ade ayat lain )... means getback lah kan... then , dye rpl.. cara dye rply tuh dye x nk kat aq lagi... and he say to me. , move on... errmm.. dlm mse yg sme.. aty aq rse.. errrrr.. oky... aq phm.. tpi x pew la.. nk wat canek na,.. dah dye x nk kat aq.. aq x buleh nk buat pew...hanye mamppu berdoa jer lah... hurmmm......
for conclusion nye....
selama 2 thun aq single.. now i'm officially taken by someone... kali nie aq x nk bgi harapan kat bf aq yg skunk nie.. soal jodoh , biarlah Allah yg tentukan.. sebaik2 jodoh tuh Allah dah rancangkan awal2 jodoh kite and Allah dah pilih yg terbaik jodoh kite tuh nnt... just kite jer yg x thu spew jodoh kite.. insyaallah , kalo aq ngn bf aq yg skunk nie ade jodoh , x kemana...
errmm.. k lah.. aq nk tdo nie.. dah kol 4 pgi dahweyh... tdo duluan yew.. bye...
story of Politeknik Muadzam Shah ( new student intake disember 2015 )
hye2... how are u gais ? sihat ? rse mcm dah lme giler x update blog nie kan > hehehe... maklumlah kan.. aq kan dah jadi student poli... hehehe... bz giler dgn assigment.. hihihi... ermm.. btw mlm nie aq nk update serba ckit psal PMS nie hahhhh... hehehhe....
23/11/2015 bermula nye aq sbgai seorang student POLITEKNIK MUADZAM SHAH bgi Intake Disember 2015... kos Diploma Network System... heheheh... ermm... oky... mcm biase lah kan,.. selama seminggu orientasi di PMS... hehehe.. penat tuh x yah ckp lah kan,.. mmg penat giler lah... pastu , setiap ary kne bgon kol 5... then , pegy Pusat Islam ( masjid )... then , byk lagi lah aktiviti mse orientasi tuh... paling best time mlm tuh ade buat aktiviti pew tah nme tuh.. tpi mmg best giler lah...tpi kan.. yg paling special nye intake kitowg nie.. siap jemput retis weyh.... nk thu spew ? jeng.. jeng... jeng.... Heliza Helmi... weeeewitttt... hahhahah.... dye punye suare pergghhh.... x yah ckp lah.. sodap wooo.// hahahhaha... ermm.. gmbar2 nnt yew... aq akn upload.. dont worry k... tpi gmbar dgn heliza helmi tuh xde lah... bergmbar beramai2 time tuh... so , x thu kat camera spew... ehhehe...
alhmadulillah , aq msook poli nie roomates aq oky.. xde lah menyakitkan aty... hehhehe... 2 owg dak kelantan.. sowg dak kuantan.. and me.. heheh... aq 1 bilik 4 owg jer,.. kalo lah dpt 1 bilik 2 owg.. kan best,,. hehehhe...cehhh... hahhaha... hurrmm... xpew lah... but alhamdulillah lah.. roomates aq oky.. hihihi... ermm... nie nk cte ckit nie.. psal dak klz aq... hehehe... mse 1st day msok klz... mcm biase lah kan.. aq krik2.. tpi bile dah lme2 tuh aq nie giler2 ckit owg nye... hahhaha... spew yg rapat ngn aq jer yg thu aq nie mcm mane..heheheh.... erm... oky... ckp pasal classmates nie... errmm... ntah lah... x thu cane nk ckp... tpi classmates aq nie mmg krik2 r... bile lecturer ade kat klz.. kemain krik2 lagi.. bile lecturer xde dlm klz... mule lah bising.. bukak lagu bagai..heheh... tpi kan.. dak klz aq nie... 11 owg dak lepasan kk ( kolej komuniti ) , yg lain tuh lepasan spm , lepasan kim... hehehe... tpi alhamdulillah lah dak kk aq xde yg msok poli nie.. kalo x.. fuhhhh... aq x thu lah nk cp cane... hanye Allah jer lah yg thu... huhuhu... ermm... dak klz aq sume ade 31 owg... hihihi... aq harap dak2 klz aq nie bile ade assigment dlm group.. dowg akn berkerjasama lah yew.. hope sngt... hihihi...
nie lah antara gmbar2 mse MSK ary tuh... hehehe...
with adq azyan...
time nie kitowg kne lukis beramai2... lukis pew tah .. aq x ingt...
with my group Squad's 10..
time nie aktiviti ice breaking... with gegurl.//
photoshoot with Squad's 10..
with farra.. fasi group Squad's 10... hihihi... #sigigibesi #genggiler2
nie gmbar ary tuh... x ingt bpew ary bln.. kitowg mkn kepci... hihihi...
nie pulak gmbar with my classmates...
with dira...
girlz berwefie... hehee..
selfie again...
with khai... kwn jer oky.. classmates jer okehhh...jgn pk lain...
with her again...
dlm bilik pon sempat lagi berselfie... nie lah kami.. selfie sje kje nye... hahaha...
with dira n apek... hihihi...
ohhhh yeahhh... lupe pulak... nk cite... aq ade sowg sahabat nme nye Nadahirah Bt Ibrahim.. dye nie ade kembar... kembar dye Najihah.. tpi kembar dye klz lain... hehehe... errmm... aq start rapat ngn dira nie mse klz math lah... mse tuh lecturer kitowg tuh bahagikan group.. then , dpt pulak 1 group ngn si dira nie... ermm.. dira anie pulak lepasan kk.. tpi dye kk jelebu... hihihi... aq kk selandar... hehehe... errrmm.... start dprd situ lah kitowg mule rapat... smpai skunk... smpai group pon msty nk sme2... hehehe... maklumlah.. dah ade geng kan... hhhahaha.... cehhhwahhh.... ermm.... dira nie owg nogori.. pegy klz pon sme2... tpi nasib lah x sme bilik.. tpi x pew.. sem 2 nnt kitowg akn sme bilik.... hehehhe.... kitowg nie mcm Air Dicincang Tak Akn Putus... ckit lbeyh kurang mcm tuh lah peribahase nye... hehehhe.... pegy klz sme2... buat assigment pon sme2... 1 group... ermm.. lagi pew tah... x ingt... hehee.... errmm... insyallah.. smoge persabahatan kite kekal untill jannah yew sayangku dira.... hehehe.... mmmuuaaahhh ckit... hihihi...
ermm... okeh lah... time to sleep... dah kol bpew dah nie... dah nk kol 4 pgi dah... hehehhe... oky.. bye..
its about drama HELLO MR PERFECT...
hye2... hihihi... ini mlm mau update blog lahhhh... heheh... smbil update tuh... smbil dgr lagu kat youtube... hihihi....
sebenarnye kan... aq nk update pasal cite Hello Mr Perfect yg slot akasia kat tv3 tuh... alaaaaa yg cite kol 7 ptg tuh lah... ingt x ingt x ??? heheh... kalo ingt... bgos lew... btw mlm nie aq nk update pasal cite tuh lew...
smlm cite tuh dah tamat... ending dye biase lahh... msty happy ending punye kan... cite melayu lah kate kan,.. hahhaha... so , aq tgk cite tuh drpd episode 1 smpai abez... ermm.. kesimpulannye cite tuh... mmg ade kne mengena ngn aq ckit lah... heheh.... oky... spew jer yg x nk someone tuh perfect kan ? sume owg nk.... tpi perfect tuh dari segi pew ? harta ? cinte ? errr... anythinglah ... btw aq nk ckp nie... kite kalo nk pilih someone tuh nk jadi yg halal utk kite.. kite jgn pilih dari segi rupe , harta... tpi kite kne pilih dari segi hati... kalo hati dye kotor , kite buleh bgi dye hati yg bersih.. means kite bgi nasihat kat someone tuh lah... bgi hati dye bersih... or pon kite ubah kan dye jadi yg lebih baik... mcm tuh lah.. phm x ? kalo x phm bgithu... hehhe.... kalo kite saling memahami , tuh xde hal... kalo someone tuh x buleh nk terime nasihat kite.... senang jer... mintak pada Allah... semoge lembutkan hati dye n berubah kerana Allah... Allah Maha Pengampun.. Allah Maha Pengaidil... hehehe....
oky.. back to the topic... cehhh wahhh... speaking kauuuuuu... hahhaha.... bile aq tgk cite tuh smpai abez... bru aq phm.. even aq x bce novel dye pon.... heheh... tpi... kalo lah dpt lelaki yg mcm tuh.. untong taw... bkn senang nk jmpew lelaki yg mcm tuh... hihihi...errrmmm... sebenarnye watak izzul nie mmg kne ngn aq... sbb tah lah... okehhh... `1st.. tipulah kite dah lupekan ex yg paling kite syg even kite dah berkahwin ker an... nie contoh k contoh... oky... aq pon sme... jujur k... aq x buleh nk lupekan ex aq paling syg... even kite dah couple ngn dye 4 thun pon... bru aq sedar yg dye bkn utk aq.. dye utk owg lain.. mybe.... Allah... jujur..lpz aq break up ngn ex aq tuh.. susah utk aq nk move on... sbb pew ? sbb aty aq still syg kat dye lagi... pastu , lme jugak lah.. nk tunggu aty aq nie pulih... dah 2 thun aq single... hehhe... single konon... padahal ade gak yg couple.. tpi jujur r... dlm mse 2 thun tuh... aq anggap diri aq nie single... nk thu sbb pew ? sbb time tuh aq dah jnji ngn diri aq sendiri yg aq akn tunggu dye smpai bile2... pastu , bile aq pk balik..smpai bile aq nk jadi mcm nie ? smpai bile aq x nk move on ? pastuh , ade lah... sowg Hamba Allah nie... mintak couple ngn aq.. heheh.. so , time tuh aq rse mcm was2.. nk terime ker x nk... pastu , bile aq pk balik.. smpai bile aq nk jadi mcm nie kan... hehehe.. so , aq buat keputusan... aq terime si dye.. but alhamdulillah aq ngn si dye dah sebulan lbeyh... insyaallah... kalo ade jodoh , x kemana... soal jodoh nie biar Allah yg aturkan... kite dok diam2... and berdoa pada Allah semoga kite dijodohkan dgn owg yg baik2... and buleh bimbing kite ke arah kebaikan... insyaallah...
ermm... aq rse nie jer lah kot yg aq nk share... hehehehe...
btw jgn lupe ayat aq nie k...
Biar x hensem / cantik pon , asalkan HATI tuh ikhlas... jgn pilih kerana Rupa... nnt dah kawen nnt merana... kan aq ckp tdi... biarlah x hensem or x cantek mane pon... asalkan Hati someone tuh ikhlas n terime kite seadenye... oky ? hihihi....
This is me!
Real Name: Mardhiyah Bt. Shaifuddin Nickname: Mady. Age: 19th years old. Born: 27 Jun 1995. Hometown: Malacca, Malaysia. status: Single Bestie: Nur Izaty Fatin bt. Anuar , Nor Massitah Bt. Mohd , Siti Nadzirah bt Sham & Siti Razanah bt. Abdul Razak. Hobby: Singing , Melayari Internet , Read Of Novels , Snap Of Pictures..
Berkasih Biar Satu , Berkawan Biar Beribu
new update new story 😉
Hey whats up gais.. Beberape thun yg lepas aku ade update kan ? Tapi tak ingt thun bile 😂😂 and i said , i will update my blogger soon.. Tapi tak sempat nk update.. 😅😅 so here dapat lah update blog.. Byk gile sebenarnye nk story tapi tuh lah ade je yg menghalang.. Sbbnye aku busy lately nie.. Sorry sngt2 tau..
New Update
Setelah sekian lme aku tak update blog.. bru hari nie aku nk update blog...
maklumlah before2 nie aku busy.. ehhh tiberrrrrrr.. hahhaha...
but now aku dah tak busy mcm selalu... heheh..
actually byk bnde aku nk story sebenar nye..
tapi takde mase yg sesuai lah.. hhuhuhu...
insyaallah aku akn update dari mase ke semase ye..
STAY TUNE !!!!
throwback moment with my lovely cousin 1.1.17
holla.. lame giler tak update blog nie kannnn... rindu pulak dekat blog sendiri.. hahhaha... btw hari nie aku nk update blog about new year hari tuh..
1.1.17
moment yang tak dapat dilupekan... sbb dah lme giler kot tak jumpew kesayangan aku sorang nie.. last jumpew pon pertengahan bulan 10 last year.. haa tuh jer lah last jumpe.. pastu dah tak jumpe dahh.. almaklumlah kan.. cousin jauh.. jauhhh lahh sangat kannn.. smpai jarang jumpe.. kalau jumpe pon time balik kampung , ade kenduri saudara.. mcm tuh lahhh... hahhaha... asal balik kampung jer kan.. yew lah akak2 sepupu makcik sedara semua cakap.. " asal jumpe jer asyik berkepit jer.." , " jumpe bestfriend dok berkepit jer lew"..... yes.. she is my bestfriend , my lovely cousin , my friend..
so , tanggal 1.1.17 byk memori dgn kesayangan aku.. satu hari suntuk lepak dgn dye.. yew lahhh dah lme tak jumpe kan... byk story.. haaa byk gambar.. ( tuh jgn ckp lah.. asal jumpe dgn dye jer konfem selfie smpai full memori.. hahha.. ) nak tgk video tak ? nak upload gmbar , mmg tak lahh... sbb byk naw gmbar..hhuhu... video buleh lahh.. huhu...
haaaa... tadaaaaa... nie dye video yg aku buat.. hikhik...
actually aku sendiri tak sangka yang aku rapat dgn dye drpd kecik.. tapi takde lah rapat sngt mcm skunk kan.. kitowg start rapat since form 3 or form 4 tahhh.. mcm tuh lahh... before aku rapat dgn dye nie , aku ade cousin sebaye gak.. tapi smpai form 2 kot.. rse nye lahh.. mse skolah rendah , tak brape rapat sngt dgn 2 orang cousin aku nie.. just biase2 jer lah.. then , start form 3 kot rse nye lahh.. kitowg dah mula rapat smpai lah skunk.. btw aku sayang sngt dekat lovely cousin aku sorang nie.. bulan 5 nie bufday dye.. tapi aku tak tahu nak bagi hadiah ape dekat dye nie,.. ermm.. takpe lah... just wait and see okey my dear.. huhu...
p/s : last jmpew lovely cousin aku yang sorang nie 29/1/17.. gmbar ade tapi muke kitowg tak brape okey lahh.. huhuhu...
ermmm... okey lah smpai sini jer lah aku update.. huhu.. waiting for my next entry.. okey ?? hikhik...
about my fav song and special for my lovely cousin
hey gais... lame naw tak update blog kan... hehhe... lately nie busy lahh.. ( bukan busy naw pon just tak tahu nak update ape sebenarnye.. ) hikhik... btw malam nie nk update blog pulak kan... hihi,.
kali nie entry pasal lagu dari youtubers.. tajuk lagu dye Kawanku by Nur Nilam Sari...
okeyyy... 1st time aku dgr lagu nie from my classmates... and bile aku dgr jer kan... means hayati lirik2 dye.. mmg lagu nie special utk lovely cousin aku... nie lirik lagu dye...
Janganlah kau menangis…
Kerana aku kan selalu ada…
Jika kita terpisah..
Engkau takkan pernah ku lupa….
Oh kawanku..
Ku akan tetap merinduimu…..
Walau jauh kau pergi meninggalkanku…
Senyum tawa serta tangismu…
Akan selalu terpahat di dalam sanubariku…
Oh kawanku…
Ingatlah daku dalam doamu..
Moga engkau kan sentiasa sihat selalu….
Janganlah ragu , janganlah pilu…
Kerna aku selalu sayang padamu…
Janganlah kau menangis…
Sedarkah aku yang selalu ada disisi…
Untukmu ohh…
see ? sdeyh kan lagu dye,.. bile aku dgr lagu nie aku teringat dekat lovely cousin aku... serious aku rindu giler dekat dye... hanye Allah jer yang tahu... hurmm... btw aku suke giler lagu nie... aku nak cover lagu nie tapi aku mane ade gitar... hurmmmm...
p/s : for my lovely cousin , lagu nie special utk hang... nnt dgr lah eyh.. den dah siap bagi dah lirik dye.. huhu.. love you baby.. mmmuuuaaahhhh....
okey lah.. assalamualaikum.. wait for my next entry okey ? huhu,.
naik sem baru
haluuu gais... ttbe petang2 gini aku rase macam nak update blog lak.. hihihi... btw aku dekat poli nie hahhhh.... hari rabu lepas aku daftar naik sem 3... so , cerite dye aku pishang sebenarnye tak tahu nak buat ape... psal daftar subjek dah settle.. so , tggl nak stdy jer nie haaaa,... hahhaha.... lets start for my story...
actually , aku nak story serba sedikit pasal hari ahad hari tuh.. before aku balik poli lah kan... ehhehe... mse hari sabtu pagi2 buta tuh.. ehhh silap bukan sabtu dahh.. hari ahad dahhh time tuh.. hehehe... dalam kol 3 pagi kami bertolak dari Melaka ke KLIA... sampai KLIA jam 4.30 pagi... then , sampai2.. mcm biase lah dolan2 dulu.. then , breakfast jap dekat KLIA.. then , solat subuh.. then , kol 8 lebih lah kot my parents menunaikan umrah buat kali kedua... Allah... mse parents aku nak bertolak tuh.. rase sdeyh... dalam hati nak menangis.. tapi aku tahan.. sbb ade makcik pakcik sedara aku belah ibu aku... tuh yang aku tak mau tunjuk.. cehhhh... hahaha... nie antara gambar2 with family and my makcik pakcik sedara aku.. before my parents bertolak ke Mekkah.. ( yang gambar tuh nnt lah sbb line tenet dekat poli nie slow)hihi...
after hantar my parents ke airport KLIA.. plan kami nak berjalan2 dekat KL..so , after hantar tuh... kami berhenti makan lagi breakfast dekat dengkil.. then , terus ke IKEA Cheras.. aku tak pernah jejak kan kaki ke IKEA Cheras yang baru tuh.. bile dah berjalan2 bagai.. perggghhh... mmg terbaik lahh wehhh penat dye tak yah cakap lahhh... penat tahap giler dah woii... then , lepas dah shopping dekat IKEA tuh , kami singgah makan lunch dekat mane tah aku tak ingt tempat tuh kat mane... huhuhu.. then , balik Ampang rumah kakak aku.. rumah sewa lahh... hehee.. then , hari selase malam tuh aku dgn kakak aku pegy lah tgk wayang cite Doctor Strange.. klakar giler wehhh cite tuh.. hahhaha... then , hari rabu pagi tuh kakak aku lah yang hantar aku dekat muadzam nie hahhhh.. huhuhu,,.. kesian kakak aku.. drive sorang2... kalau aku ade lesen kete , dah lame aku drive wehh... tapi tuh lah tak tahu lew nak amek lesen nie bile.. tggu duet ade jer nie haaa... hahaha...
ermmm... naik sem 3 nie... aku dgn roommate aku yang sme macam sem lepas gak... just bilik 4 orang jer lahh.. nak dok bilik 2 orang punye dah habis.. so , dapat bilik nie jer lahhh.. huhu.. nak buat cane kan... hahhaha... sis redha jer lahhhh... hahhahaha....
ermm.... oky lah yew sampai disini lah yew sis dapat story.. lain hari nanti kite update lagi yew.. hehehe... tata.....
kawan..
holla gais... ini malam aku mau update blog pasal 1 lagu nie dekat youtube... haaaa nak tahu lagu ape ? mehhh sini aku story... hehhee...
pada mulanye , aku godek2 lah lagu2 dekat youtube kan... godek punye godek.. aku terjumpe lah 1 lagu nie.. mmg aku tengah merase wehhh.. ade part lirik lagu tuh kan.. mmg aku tengah rase wehh.. nie antara lirik nye...
Manusia sekarang diluar lain didalam lain ,
ada yang hanya dekat bila kita ada sen..
haaaa... see ? part lirik yang tuh lah aku tengah merase wehh... dye punye sakit.. hanye Allah jer yang tahu... kalau kau dekat tempat aku , ape kau rase ? haaa cer bagithu aku... ape kau rase ? rase sakit kan bile dapat kawan jenis macam nie ? hurmmm.. takpe lah.. nak buat cane kan... biarlah Allah yang balas balik ape yang dye buat dekat aku macam nie... hurmmm.... takpe... aku dah biase dah dapat kawan jenis macam nie.. kawan dekat kk(kolej komuniti) aku pon macam tuh jugak... aku tak tahulah kenape dorang sanggop buat aku macam nie ? ohhhh lupe.. maybe dorang tak matured , maybe jugak dorang tak pk perasaan aku time tuh... ohhh yew lahh... manusia kan... dekat luar lain , dekat dalam lain... hurmmm... takpe lah aku dah biase dahhh...
aku start sambung blaja nie lah buat aku jadi kuat sampai skunk.. nak tahu ape yang buat aku jadi kuat ?
1. Doa..
- doa tuh mmg penting.. setiap kali lepas solat , aku berdoa agar Allah kuatkan hati aku dan jugak tabahkan hati aku... tuh jer yang aku mampu bile aku terus jadi kuat smpai skunk..
2. Pengalaman
- yep.. pengalaman.. pengalaman lah buat aku jadi kuat... nak tahu ape pengalaman aku tuh ? haaa.. sambung belajar lah buat aku jadi kuat.. thats means , bile kau sambung belajar , kau akan dapat kawan baru.. then , bile kau dah mula kawan and kau rapat dgn dye.. baru kau akan sedar , siape kawan and siape sahabat kau..
bile aku sambung belajar , aku jumpe kawan baru... before aku sambung politeknik , aku sambung belajar dekat Kolej Komuniti Selandar , Melaka... then , dapatlah kawan macam.. hurmmm... same jer dapat kawan dekat poli nie.. perangai pon same jer lebih kurang.. aku belajar dekat Kolej Komuniti selama setahun setengah.. dekat Kolej Komuniti aku amek Sijil Sistem Komputer Dan Sokongan.. then , lepas abez Kolej komuniti... aku dok umah selama setahun.. then , hujung tahun lepas , aku dapat sambung Diploma.. alhamdulillah... aku dapat jugak sambung diploma.. aku sambung diploma dekat Politeknik Muadzam Shah , Pahang..dekat poli aku amek kos Diploma Network System.. alhamdulillah.. naik cuti sem nie sem 3 dah.. hehe.. tapi tuh lah rase macam lambat lah pulak nak abez... sbb ntah lah.. makin aku sambung belajar dekat PMS tuh kan.. makin lame makin sakit hati.. tapi tuh lah nak buat macam mane kan.. pengalaman lah buat aku jadi kuat.. so , lagi 2 sem lagi nak abez.. then sem 6 praktikal dah... yayyy...
bile cakap pasal kawan nie kan,.. aku rase macam ermrmm.. ntah lah.. aku sendiri tak tahu aku ade kawan jenis yang macam ker ? sbb aku sendiri tak sangke wehhh... ade jugak kawan jenis yang macam tuh.. hurmmm.. nasib baiklah aku nie reti bersabar... kalau tak.. hurmm.. no komen lah... actually aku nie jenis yang tak suke marah orang.. tak suke cari gaduh.. haaa.. yang tuh mmg aku tak suke.. kalau bab2 gaduh nie jangan lah bagi dekat aku.. huhuhu...
Kalau nak pilih kawan tuh kena lah bijak.. jangan pilih yang dok pijak2 kepala kite.. ade kawan yang suke tikam belakang... ade kawan bile kite susah dye hilang.. bile kite senang , ade jer.. ini lah itu lah.. kadang2 , kawan nie buleh pakai.. kadang2 jugak tak buleh pakai jugak.. means kalau kite pandai pilih kawan yang masok dgn kite , means jenis yang masok air dgn kite lah... cenggitu lah maksod aku.. kawan nie kite jangan pilih rupa jer , jangan pilih harta... tapi pilih lah dari hati.. maybe kalau kite pilih dari hati , kite akan tahu dye kawan or sahabat kite or kalau hati dye baik , mengajak kite lakukan kebaikkan , solat same2 , susah senang bersame... itu lah sahabat yang kite dicari2... kalau dah dapat kawan yang macam tuh yang kite cari2 selama nie.. tolong lah hargai... j
nie aku nak pesan... kalau korang sambung belajar ker kawan sekerja ker , tak kesah lah... bile kau dah jumpe kawan.. and kau kena hati2 bile kau ade kawan yang jenis suke tikam belakang , and banyak lagi lah... jangan jadi macam aku taw.. tapi better korang kena hati2 lah bile nak pilih kawan tuh... kadang2 ,orang akan cakap " takyah lah nak pilih kawan sangat lahhh... ape lahh..".. jangan percaye cakap orang.. buat jer ape yang aku cakap nie.. bile korang sambung belajar , korang kena hati2 pilih kawan oky ? huhuhuhu... yang penting abaikan ape orang kate dekat kite... pedulikan jer.. oky ? haaa bgos2.. hehhe..
ermm... okehh lah dah kol berape dah nie.. dah nak kol 3 pagi dah woiii... orang lain dok tido.. aku dok update blog.. hahhaha.. aptb lah ku nie... hahaha... oky lahhh smpai sini jer yang aku daoat update blog.. hehe,.. papew nnt aku akan update.. tuh pon tggu aku cuti sem or cuti mid sem kot.. kot lah lah kan... hehehe... tata.. hikhik...
semester 2 with my roommate
holla !!!! anyeonghaseyo.... dah berapa bulan aku tinggalkan blogger nie... yew lah aku kan student lagi... so , busy lahh kan,.. tak ade mase nak update2 blogger nie... so , now cuti sem... buleh lah aku update blogger.. hehehhe... actually cuti sem kali nie kejap jer... 3 minggu jer... tak best lah cuti kejap... nak cuti lame.. hukhuk... but its okey lah... janji dapat cuti... hahhaha...
so , now.. let's start my story... hihihi...
pada awal sem 2 hari tuh , aku dgn roommate aku ( baru 1st time roommate dgn dye )... actually aku dah tahu dye tuh jenis yang macam mane... tapi aku diamkan aje lah... malas nak bukak mulut bagai.. so , bermula lah kami berdua student sem 2 and roommate... ermm.. actually dalam hati aku nie kan.. niat aku mmg nak dye berubah tapi aku tangguhkan dulu.. kemudian nnt baru aku bgithu yang sebenar... sepanjang sem 2 tuh... roommate aku sakit.. sbb dye kena rasuk... ermm.. paham2 jer lah kan... mse dye kena tuh bukan dekat bilik kami... tapi bilik membe kitowg lah... and after that , malam tuh lepas dye kena tuh.. means dah sedarkan diri lah kan... then , biase lah epas dah kena tuh ade rse sakit2 ckit.. then , malam tuh kan.. sejujurnye aku langsung tak buleh nak tido.. serious wehh.. time tuh aku sendiri tak tahu kenape.. malam tuh aku tak buleh nak tido.. roommate aku nie tido lah dekat bilik mmbe aku nie.. dak classmate aku gak... then , malam tuh aku pegy kat bilik mmbe aku.. aku jage lah roommate aku nie.. disbbkan aku tak buleh nak tido.. so , aku jage lah roommate aku nie.. lepas subuh baru aku buleh tido.. kau rase ? hurmmm.... no komen lah... hahhaha...
kemudian , lepas cuti raye haji kot tak silap aku lah kan... weekend tuh roommate aku balik.. tah pegy mane tah... and ttbe mse hari sabtu tak silap aku... aku ade rase mcm tak sedap hati.. means ade someone yang dok mention nme aku.. then , lepas roommate aku balik tuh.. aku diam jer lah kan.. walaupon aku dah tahu dye buat ape mase dye balik tuh.... then , berape hari lepas tuh... aku ade terdengar dye vc dgn membe dye.. dye story pasal yang yg dye balik tuh lah kan... hurmm... ptot lah aku rase macam tak sedap hati jer.. mmg btol pon ape yang aku teka... hurmm... tapi takpe lah.. aku diam jer lah... nnt smpai satu mase nnt aku akn bagitahu dye...
aku pernah bace ayat nie dekat twitter...
kalau dah tahu keburukan orang , jangan lah kite bukak aib orang.. Allah tak suke bukak aib orang.. sedangkan Allah simpan aib kite...
start awal sem hari tuh sampai lah habis sem.. aku banyak diamkan diri and tak bergaul dgn orang.. yew lah... aku nie kan pendiam orangnye.. huhuhu... then pertengahan sem lah.. aku mula rapat dgn dorang ( dak classmates aku , dgn dak class A and class C..) tapi aku takde lah rapat mane pon.. gitu2 jer lah...mase nak dekat habis sem hari tuh.. mase tuh kitowg tengah final exam.. and mase tuh kitowg takde paper... so , kitowg macam2 lah buat.. ade yang main gitar lah , tgk movie lah... and u know what mse kitowg takde keje sbb tak tahu nak buat ape kan.. roommate aku dok make up kan muke aku.. hahahahha... troommate aku makeup kan ermm... buleh lah.. takde lah tebal naw... mse sem lepas tuh pon same gak.. roommate aku gak yg makeupkan.. tapi sem lepas roommate dgn orang lain... smpai tak tido seharian mse sem lepas... hahahhha...tapi best jugak erk dok conteng2 muke nie.. hahhaha.... actually kalau korang nak tahu kan... aku nie bukan reti pon nak makeup2 nie.. bahan makeup pon aku takde apetah lagi nak makeup muke sendiri.. mmg berzaman lah kan.. muke aku start makeup mse sem lepas.. hahhh tuh mmg 1st time makeup... teruk kan aku ? hahaha... gambar aku makeup ? heheh... biarlah rahsia.. hahhaha...
before aku nak end this story , insyaallah roomate aku sem 2 smpai sem 5.. sbb kalau aku tukar roommate nanti , bile aku pk balik.. kesian pulak dekat dye sbb dye tak tahu nak dok dgn spew.. so , naik sem 3 nie,.. aku still roommate yang sme.. insyaallah smpai sem 5...
haaa tuh jer lah story aku... huhuhu...
THE END OF THIS STORY ~~~~~
Review Novel ANDAI ITU TAKDIRNYA 2
haluuuu bloggers.. rse mcm dah lme pulak aq x update blog nie kan ? hehehe... mlm nie aq nk update blog.. hikhik...
ary nie tamatlah aq abezkan bce novel Andai Itu Takdirnya 2.. hahhh... x caye ? mehhh aq tunjuk kan gmbar...
tadaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!! nie lah novel nye... oky... nie caption from ig aq...
Finally tamat jugak abezkan bce novel nie..#AndaiItuTakdirnya2 sambungan novel #AndaiItuTadirnya siri pertama.. 👍👍 jalan cite yg best.. pasal kekeluargaan, ade kisah yg sweet, ade yg sdeyh , suke , perjalanan hidup Aleya dan Syed Aizril bersama keluarganye.. novel yg 1st tuh Aq dah bce time form 3 or form 4 x silap aq.. then, this year, bce novel nie dgn air mata.. sbb sdeyh giler.. and Aq dot bayangkan kalaulah aq ditmpt mcm Aleya.. Allah jer yg thu.. betapa kuat and tabah nye derita seorang isteri.. 😔😔 tuh sbb novel nie tjuk nye Andai Itu Takdirnya.. paling sdeyh dlm novel yg kedua nie ialah ank Aleya and Syed Aizril meninggal disbbkan ego Syed Aizril yg letak ank nye yg bernama Syed Danny diluar rumah time human lebat.. padahal Syed Aizril thu yg anknye sakit.. hanye kerana duit Dan orang ketiga masuk dlm hidup Syed Aizril.. dye kehilangan ank bernama Syed Danny.. kalo korang dah bce novel nie msty korang phm kan pew yg Aq letak caption nie.. heheheh.. selamat membaca kpd yg lom bce novel nie.. assalamualaikum..
see ? ermm... oky lah mcm nie.. meyh aq story... jalan cite novel tuh..
mse mula2 bce novel tuh.. aq rse biase jer lah... ade part yg sweet... oky... yg part paling sdeyh... part nie.. seperti dlm gambar dibawah...
2 gambar nie... part yg paling sdeyh wehhh.. mengalir air mata aq... siyesly , aq dpt bayangkan mcm mane lah aq kalo aq jadi mcm Aleya tuh... kuat and tabah derita seroang isteri... hanye kerana suami nye ego tinggi melambung... Aleya sanggop telan derita , seksanya Syed Aizril buat dekat Aleya and anak2 dowg... lagi sdeyh... Syed Aizril nk pisahkan Aleya dgn anak2 dowg... Allah... sakit nye aty aq bile bce part maksu dgn Sharifah Azreen.. perghhh... sakit pulak aty aq... dowg lag punca nye yg nk meruntuhkan rumah tangga Syed Aizril & Aleya bersama ank2 nye... fuhhhh... kalo lah aq dpt perangai mcm maksu dye dgn Sharifah Azreen tuh.. dah lme aq bgi penampau kat dye... nie nasib baik lah aq nie reti bersabar.. hurmmm... sabau jer lah... nasib dlm novel.. kalo x .. x thu lah pew jadi... hahhahha....
akhirnya Syed Aizril sedar kesilapan besar yg pernah dye buat before nie.. and Syed Aizril x kan ulangi nye lagi... Aleya pulak dah terima suami nye balik lpz pew yg suami nye buat dekat dye... Aleya redha... Aleya x buleh benci suami nye... sedangkan mcm2 suaminye hina dye , kutuk dye , halau dari rumah , x bgi jumpew ank2 , and mcm2 lagi lah... walaupon Aleya mcm2 lalui nye betape derite nye dye.. betape seksa nye dye bile suami nye buat perangai lame dye balik... hanye allah jer yg thu.. last2... aleya & suami serta ank2 dowg bahagia... lpz pew yg dah jadi pada mereka.. mereka anggap semua nie ujian dari Allah.. Andai Itu Takdirnya , meraka redha atas pew yg mereka laluinye..
dan begitulah cerite ye... tamat sudah... novel ANDAI ITU TAKDIRNYA 2...
\sehhh llupe pulak nk bgithu... Dania (anak kpd Aleya dan Syed Aizril ,) dpt adik perempuan taw.. nme nye Sharifah Dhiya Ellisya .. sdp nme anak mereka.. hikhikhik...
errmm... okeh lah bubye.. smpai sini jer yg mampu aq tulis blog nie.. hehhe...
Birthday My Lovely Cousin
haluuuu... hey2.. before kol 12 nie.. aq nk update jap psal bufday someone.. spew someone tuh ? hihihi... jeng jeng jeng... someone is my lovely cousin a.k.a sahabat yg sentiase ade bile susah senang.. yayyyy...
ary nie merupakan 18 mei 2016 kan ? hahh.. thu x ary nie bufday spew ? of course lah bufday kesayangan aq.. nme dye NORAZIAH NATASYAH.. hahh... mlm semalam aq buat video special utk dye.. bak kate owg SETIAP GAMBAR PASTI ADE KENANGAN... kan ? hahhh... nk tgk x video yg aq buat tuh ? hahh.. jap eyh...
tadaaaaaaaaaa............. nie dye video yg aq buat tuh..
sweet kan ? kau hado ? kahkahkah... btw.. aq x nk ckp byk.. just nk wish..
HAPPY BUFDAY MY LOVELY COUSIN YG KE 21.. smoge pnjg umo umo , murah rezeki , and smoge capai cite2 yg diimpikan.. ehhh lagi 1.. smoge persahabatan kite kekal untill jannah k.. biar lah owg nk ckp pew psal kite.. jnji kite sehati sejiwa.. biarlah kite jarang berjumpew , jnji kite sentiase contact each other.. cehhh wahh.. hikhik... den sayang sngt2 kat hang taw... den x pernah lupe kat hang... x pernah x sayang... x pernah x rindu... yg penting kite saling menyayangi and merindui antara satu samaa lain... last jmpew 16 april 2016.. dah sebulan lbeyh dah kan kite x jmpew.. hukhuk.. insyaallah kalo ade jodoh nnt kite jmpew yew sayang... muuuuaahhhh cikit... hikhik...
selamat malam and selamat menonton video yg aq buat tuh.. hikhik...
belajar untuk redha
haluuu... rse mcm dah lme pulak x update blog nie hahh,.. huhu.. so , nie ary aq nk update blog.. thu x ary nie bpew ary bln ? 11 mei 2016 , kan ? thu x , npew ngn 11 mei nie ? hahh... before2 nie aq penah update pasal tarikh 11 mei nie taw... hehe.. ermm.. okehh lah.. aq story k..
u know what ? 11 mei nie.. tarikh yg paling aq x buleh nk lupe smpai skunk.. thu sbb pew ? sbb tarikh nie lah aq still x buleh nk move on smpai skunk.. sbb owg yg aq sayang sngt2 tuh errrr... no komen lah.. just forget it.. pejam celik.. pejam celik.. ary nie genap 3 tahun aq ngn dye break.. dlm hati aq.. hanye Allah jer yg thu.. errmm.. ntah lah.. aq sendiri x thu npew.. selama 3 thun aq single , selama 3 thun jugak lah aq susah nk lupe kan dye.. walaupon aq ngn dye dah xde papew.. nk lupe kan tuh mmg susah bgi aq.. sbb pew ? sbb aq terlalu sayang kan dye.. but why untill now aq still stalk dye? why ? why ? aq thu Allah nk uji aq.. tpi npew makin lame aq nk lupe kan dye.. makin susah utk lupe kan dye ? why ? owg lain x thu aq nie jenis yg mcm mane.. owg lain thu nk buruk2 kan aq jer.. perli2 aq jer.. hurmm... but its oky lah.. aq dah biase dah... biase lah manusia kan... hurmm... aq thu diri aq spew.. aq sedar diri aq nie spew.. but don't judge me if u don't know anything from me.. ehh btol ker ayat aq nie.. hikhik... sorry lah aq nie x bpew terer sngt speaking nie.. hahaha...
Kehilangan merupakan sesuatu yang amat berat untuk dilupakan.
nmpk x pew yg aq quote kan tuh.. yes.. mmg susah nk lupe.. but aq cuba utk lupe kan dye.. insyaallah. mybe dye bkn jodoh aq.. and aq kne terime hakikat yg dye bkn jodoh aq.. Allah.. npew ngn aq nie... smpai skunk aq still stalk dye lagi nie.. aduhhhduhhh.... aq x thu lah npew ngn aq nie.. npew susah sngt nk lupe kan dye... npew ? npew ? Ya Allah.. npew susah sngt aq nk lupe kan dye.. walaupon aq dah cuba byk kali utk lupe kan dye.. pon still sme gak.. haihhh... mady2.. npew ngn kau nie mady,. susah nk lupe kan owg yg paling aq sayang... aq ade bce kat twitter.. owg kate kalo rindu kat someone.. doa lah lah padaNya... and untill now aq hanye mampu berdoa.. sbb aq rindu.. sbb aq sayang sngt kat dye.. ermm... mulai skunk aq kne belajar utk redha dgn pew yg dah jadi.. insyaallah... u can do it mady... kipidap.. kipidap... untill now aq single.. huhuhu.. erm.. k lah bye,,
Choir At PMS
haluuuuu... mlm nie ttbe rse nk update blog.. heheheh... okehh... mlm nie aq nk update psal... sepanjang aq join event kat poli tuh.. heheheh.... okehhh.. let's gooo...
ermm.. sebenarnye event yg join tuh... mmbe aq yg ajak... lagi pon aq bosan kan... asyik dok kat kamsis jer... hehehe... lagi i'm alone... hehehhe,... so , aq join lah 1 kelab nie,... nme kelab Poly got Talent... okehh... kelab nie utk mcm kalo ade program kat poli ... kitowg join.. mcm choir , berlakon.. and anything lah... hahhh ? best kan ? hikhk... tuh sbb aq nk join.. hehhee...
okehh... start 16 mac 2016 , aq join program nie.. nme program nie Lingua Fest.. kitowg choir... 1st time wehhh aq join ape2 program kat poli tuh... huhuhu.... ermm... kitowg choir lagu Fire + Let It Go + unwritten... hahhh,.. byk kan.. ehhhh xde lah byk... ketiga2 lagu nie kitowg gabung kan menjadi 1.. thats means mash up song choir lah.. heheheh... ermm.. anyway... aq rindu giler time tuh.. 1st-ii aq join choir.. mule2.. aq x knal gak spew2 yg join choir tuh and lecturer.. tpi bile aq dah join choir tuh.. bru aq knal dowg... hikhik... ermm.. then , 22 mac 2016 pulak , pengumuman kesemua aktiviti yg berlangusng Lingua Fest tuh... kitowg punye choir dpt Naib Johan.. hurayyyyy.... hahahhaha.... giler x happy.. of koz lah happy kan... huhuhu... naib johan dpt duet rm600.. so , bahagi2 kan kpd sume ahli yg join choir ary tuh.. sowg dpt lah dlm rm40.. huhuhu.. buleh lah... atleast kitowg dah buat yg terbaik.. walaupon kitowg x dpt juara.. tpi kitowg bersyukur... huhuhuhu.... ermm.. nk tgk gambau x ? mse choir ary tuh ? hikhik...
nie lah gambau2 kitowg mse training and mlm kitowg perfom choir tuh.. hhehehhe..
ermmm.. yg 1st dah settle... okehhh... nie yg second lak aq join choir nie.. hikhik... ermm.. yg second aq join nie... kitowg choir lagu Koi Mil Gaya + Nirmala + Oh Carol + Cindai + Tian Mi Mi.. hikhik.... kitowg choir nie.. sempena Night JTMK punye.. hikhik... aq punye kos.. huhuhu... so, join jer lah kan... hikhik... kitowg punye tema Night JTMK.. tema Tradisional.. hahhaha... tuh yg lagu hurmmm... no komen lah... huhuhuhu... btw since aq join choir nie... aq rindu pulak kat dowg tuh... ehh2... hahhaha... ermm... mse mlm tuh ... kitowg x byk selfie.. sbb mlm kan.. huhuhu... video ? ade.. tpi kat mmbe aq.. huhuhu... nk mintak tpi segan lah pulak..huhuhuhu... btw best bile dpt join dowg.. walaupon bru jer knal.. hikhik...
ermm... k lah smpai di sini jer lew aq update yew.. wait for next update.. hikhik...
I'M FOREVER ALONE !!!!
haluuuuu.... berhabuk sudahhhh blog aq nie hahhh... dah 4 bln kottttt aq x update blog... hikhik...
yew lah kan... owg busy stdy lah kate kan... ermmm... btw ttbe mood aq mlm nie ttbe rajin pulak nk update blog... hahaha... yew lah... dah lme giler x update blog lah kate kan... rindu giler kat blog aq... btw byk jugak lah story yg aq nk share nie... huhuhuhu....
actually byk sngt story aq nk share nie... huhuhu... pasal kawan.. pasal event yg aq join kat poli... ermm.. byk lah lagi... huhhuhu...
okehh.... 1st of my story about friend... hahhh....sebenar nye aq dah lme pendam... tpi aq x nk cite jer... nnt bile aq cite something yg btol pon... owg akn anggap kite nie bkk aib dye.. so , better aq diam kan diri and pendam... thats all..ermm... ermmm... nk ckp nie....
Bile kite start rapat kat someone as a friend...( x kesah lah boys or girls).. kite akn thu perangai sebenar masing2... right? and bile kite dah thu perangai sebenar someone tuh...kite akn thu betape sakit nye aty kite waktu tuh... hahhh... sme lah mcm aq nie hahhh... dpt mmbe kembar... mse kat kk pon sme gak.. kembar,, nme pon sme gak... tpi yg beza nye akq n adq jer lah... huhuhu... ermm... anyway... nie aq nk tnye kat korang lah... kalo lah kan... mmbe korang or bff korang sendiri... seorang yg panas baran , ego dye tinggu melambung , kuat jeles , ckp dye jer btol.. ckp owg lain sume nye x btol... korang rse ? pew yg korang akn buat kalo mmbe korang or bff korang jadi mcm tuh ? hahhh... lagi 1... dye x buleh tgk kite senang... ade jer nk perli2 kite bagai... korang rse ? cane ? pew ptot korang buat ? ermm... mcm tuh jugak mcm aq... aq start rapat ngn kembar tuh mse klz math lah... hahh... tuh pon kitowg 1 group math... and dari situ lah aq ngn kembar tuh mule rapat smpai lah pertengahan bln 2 ary tuh... hurrmm... ntah lah... aq sendiri pon x thu cane nk ckp... hanye Allah jer lah yg thu... mybe aq dpt mmbe yg jenis perangai mmg mcm nie kot ? nk2 lagi kembar... fuhhhh... dye punye sakit.... hanye Allah jer lah yg thu sakit aq nie mcm mane.. hehehhe...
so , start jer pertengahan bln 2 tuh... i'm forever alone... yew lah,.. pegy klz pon sowg2... pegy cafe pon sowg2... pegy mane2 pon sowg2.. xpew lah mady... aq dah biase dah... well... manusia zaman skunk kan... suke sakit kan aty owg... hurmm....
ermm... xpew lah... nk x nk terpkse gak lah nk ngadap muke dye smpai sem 5 nnt.. dah lah 1 klz lak tuh... haihhh... sabau jer lah... xpew lah mady... abaikan pew owg nk ckp pasal aq or spew2 jer lah... aslkan aq happy.. kan2 ? hikhik..
okeh...... nie last aq ckp... kpd yg nk sambong stdy tuh... or ngh sambong stdy tuh... hati2 lah bile pilih kawan yew... jgn jadi mcm aq nie hahh... dpt mmbe suke menyakitkan aty aq ade lahhh... so , hati2 lah bile pilih kawan yew... jgn kawan mkn kawan lak... tuh lain jadi nye... huhuhuhu....
okehh lah.. bubye... tq kpd yg dah bce blog aq nie.. hukhuk...
PERKARA YANG HARUS DILAKUKAN, SELEPAS PUTUS HUBUNGAN/CINTA
haluuu... mornight gais.... pgi2 buta nie aq nk update blog psal nie... alaaa... tjuk yg kat atas tuh lew... hhehe.... btw ayat nie aq copy from THE FAIZ IBRRAHIM punye website... hehe... ermm... sebenarnye aq byk giler nk story psal tjuk nie.. insyaallah step by step aq akn share k...
TERIMA KENYATAAN
Ya, yang kau harus lakukan adalah terima apa yang terjadi. Selagi kau tak terima dan redha dengan apa yang terjadi, selagi itu kau masih terawangan (lost) dalam kehidupan. Kau harus terima kenyataan bahawa dia bukannya milik kau dan inshaaAllah Allah akan jumpakan kau dengan yang lebih baik daripada dia. Lebih baik pada konsep ini tidak bermaksud bekas pasangan kau itu jahat dan sebagainya tapi lebih baik bermaksud kau akan dijumpakan dengan seseorang yang lebih boleh tahan dengan barannya kau, terima baik buruk kau dan lain-lain.
JANGAN STALK/INTIP DIA LAGI!
Ya, kau rasa rindu. Gila tak rindu, dah lama bersama-sama tiba-tiba terputus macamtu, mestilah kau nak ambil tahu pasal dia. Dia buat apa, dia sedih tak bila dah lepas putus and all that. Tapi jangan ikut hati. Kau kena latih diri kau untuk hidup tanpa dia. Seperti yang aku buat dulu, aku unfollow semua akaun sosial media dengan yang dulu-dulu tu dan siap buang no telefon lagi. Nampak macam kejam, tapi lagi kejam bila kau cuba nak lupakan dia tapi bayangan dia selalu ada di depan mata kau. Jadi pilih, nak sangkut di kisah lama atau teruskan hidup dan ada kehidupan yang lebih baik?
JANGAN LUAH PERASAAN DI MEDIA SOSIAL
Ini ramai yang buat. Bila lepas break, mulalah nak upload gambar hati retaklah, lepastu tweet putus cinta seperti “Aku tunggu kau, aku sayang kau, kenapa kau pergi?” Hahaha. Untuk pengetahuan kau, berkongsi perkara sebegini di media sosial, hanya memburukkan lagi keadaan. Kau kena tahu, bila manusia lain baca status kau, lebih banyak negatif daripada positif. Contohnya, “Masa bersama dulu, bukan main happy lagi, bila dah break meroyan macam orang gila“. Jangan keruhkan lagi keadaan. Ada benda kita tak perlu kongsi dengan semua orang. Lagi-lagi hal-hal yang melibatkan hati dan perasaan.
CERITA DENGAN ALLAH
Di waktu kau tersungkur jatuh selepas kau dah bahagia ni, baru kau tersedar banyak perkara. Betapa kau hanyut dengan perasaan sayang dan cinta. Sebenarnya Allah wujudkan perasaan indah itu untuk buat kau makin rapat dan cinta dengan Allah dan bukannya semakin melekakan. Cari Allah semula. Berceritalah dengan Allah. Ceritalah kesakitan hati kau dan hancurnya harapan kau. Allah Maha Mendengar rintihan hambanya. Akan ada orang kata, “Haa, dah jatuh baru nak cari Tuhan“. Jangan layan orang macamni, biarkan dia. Setiap hamba itu apabila dia susah tapi dia tak cari Tuhan, itu bukan hamba, itu hambar punya manusia. Eh apa aku cakap ni. Haha.
YAKIN DENGAN ALLAH
Kau kena sedar banyak perkara, setiap dugaan yang menimpa kau itu bersebab. Mungkin Allah nak buat kau tersedar atas kelekaan kau, mungkin juga Allah nak ubahkan kau jadi manusia lebih baik. Yang lebih kau kena ingat, setiap dugaan itu memang bertujuan untuk buat kau lebih kuat dan tabah dalam menghadapi dugaan hidup. Yakin dengan Allah, bahawa Allah akan jumpakan kau dengan yang lebih baik dan kau akan kecapi bahagia itu bersama orang lain yang lebih menghargai dan menghormati kau. InshaaAllah, jika kau yakin, kau akan tahu untuk pujuk diri kau.
BERI MASA
Bila aku putus cinta dulu, apa yang orang kata pada aku adalah “Woi, carilah pasangan lain“. I was like, taknaklah aku, aku baru putus lah woi. Apabila kau dah suka seseorang dan rasa itu hancur, perkara yang paling penting untuk kau buat adalah beri masa pada diri dan hati kau untuk pulih. Dahulunya aku ambil masa sehingga dua tahun untuk move on. Mungkin sebab dulu aku guna tips move on yang salah (Haha) dan aku sendiri tidak tahu apakah definisi sebenar maksud move on itu sendiri.
HAYATI MAKSUD SEBENAR MOVE ON
Maksud sebenar move on bagi aku adalah, Kau sudah boleh teruskan hidup dan kau sudah penat menunggu dia kembali. Dan kau percaya, dia dijadikan untuk manusia lain dan kau juga berhak memiliki bahagia kau tersendiri. Jangan hanya berkata move on pada mulut tapi sebenarnya tidak. Kau harus lepaskan dia daripada ingatan dan kutip balik sisa diri kau yang ada untuk kau jadi lebih kuat dan teruskan perjalanan hidup kau. Apabila aku kata lepaskan, itu tidak bermaksud kau lupakan. Kau kena terima kenyataan, manusia tidak boleh melupakan lagi-lagi orang yang pernah beri kau perasaan indah. Tapi apabila kau lepaskan dia dari ingatan, kau akan capai ketenangan dan kefahaman tentang kebahagiaan yang kau layak terima.
JANGAN PAKSA DAN TERHEGEH
Apabila dia sudah tidak mahu kau, jangan paksa dia terima kau. Itu mengemis cinta. Dia sudah taknak kau, jangan menjual maruah kau semata-mata untuk diterima. Kau itu manusia, tidak layak mengemis untuk disayang dan dicintai. Dia taknak kau, it’s fine. Mungkin dia terlampau buta untuk menghargai kau dan terlampau baran untuk lebihkan sabar dengan kau. Tidak mengapa, nanti Allah jumpakan kau dengan yang lebih baik. Kau berhak untuk manusia lain. AKHIR KATAYa, perasaan cinta/sayang itu indah. Aku juga pernah mengalaminya dahulu. Tapi jangan sampai kita diperhambakan oleh cinta dan perasaan. Cinta pada manusia itu sepatutnya membuatkan kita lebih rapat bersama dan lebih bersungguh-sungguh untuk mengejar redha Allah, bukannya semakin menjauhkan. Kau harus banyakkan sabar pada waktu ini. Ya, perasaan itu sakit. Kau rasa hati kau bagai dirobek berulang kali. Lagi-lagi bila kau dapat tahu pasangan kau tu dah ada pasangan baru selepas kau (Woi, cepat betul kau cari penganti aku. Haha). Tapi kau kena faham, tidak semua manusia itu milik kita dan tidak mestinya kita gagal sekali dalam hubungan menjadikan kita tidak layak untuk berperasaan lagi pada manusia. Percaya satu benda, one day, Allah akan berikan kau manusia yang terbaik buat kau. Yang boleh buat kau senyum, yang boleh hormat kau dan keluarga dan yang paling best, yang boleh pimpin/nasihat kau untuk sama-sama masuk syurga. Jangan mengalah. Teruskan bangkit dan kejar kebahagiaan kau. Kadangnya kita jumpa paku berteraburan di jalan raya dulu baru kita jumpa kedai barang hardware. Selamat bangkit dan teruskan kehidupan.
see ? dri awal aq bce smpai abez mmg ade kne ngn aq... lpz aq bce... bru aq terpk... oowww... oky.. bru aq phm npew tiu ini... so , kali nie aq nk share kat korang serba ckit psal nie..
oky.. aq start dari awal k...
1. Terima Kenyataan...
- okyy.. lpz aq bce ayat TFI nie... bru aq thu npew... u know what... sebenar nye kan... mse mule2 aq break ngn ex aq ( 1st love )... mmg sdeyh giler lah... and time aq sdeyh giler tuh aq story kat lovely cousin aq nie... aq ngn cousin aq nie mmg rapat giler lah... so , lpz aq story kat dye,.. then dye bgi 1 lgu nie kat aq... tjuk lgu tuh.. Kehilanganmu Berat Bagiku by kangen band... lpz aq dgr lgu tuh.. aty aq lgi sdeyh bile dgr lgu tuh.... sdeyh giler aq time tuh... hanye Allah jer yg thu weyh pew perasaan aq time tuh... and then , keesokan hari nye smpai lah hari berikutnye... susah utk aq terime kenyataan yg aq ngn dye dah xde papew... susah weyh... pew perassaan kau... bile owg yg paling kite sayang tuh.. ttbe dye mintak break ? of course lah sdeyh kan... and kite nk thu npew ttbe dye mintak break and all that.. 2 thun yg lpz aq ade update psal lpz aq break ngn dye... tarikh and mase aq break ngn dye pon aq ingt smpai skunk... 11 may 2013 pada jam 5.30 ptg..see ? aq ingt beb tarikh tuh.. aq x penah lupe tarikh2 tuh.. ermm... then , selama 2 thun aq break ngn dye.. dlm mse 2 thun tuh.. aq mmg sukar utk terime kenyataan yg dye bkn utk aq lagi.. dlm mse 2 thun jugak lah aq single... and dlm mse 2 thun jugak lah aty dah tertutup utk lelaki lain selain dye... after 2 thun... slow2 aq cuba terime kenyataan yg dye bkn utk aq lagi... hurmmm.... insyaallah I can do it...
2. Jgn Stalk Lagi
- ok.. ckp pasal stalk nie... ermm... tipu lah kalo aq kate aq x stalk dye.. aq stalk dye sume laman sosial yg dye ade... and aq berjaya stalk dye.. smpai skunk aq still stalk dye... nk thu sbb pew ? sbb aq rindu giler2 kat dye... sume laman sosial yg dye ade pon aq cari smpai dpt... tpi.. ade lah 1 ary tuh... ( dah lme dah.. last year or 2 thun yg lpz x silap ) aq terjumpe fb baru dye.. and aq add lah dye kan.. then , dye x approve2 aq pon smpai lah skunk... acc wechat pon mcm tuh... aq dah lme add dye.. pastu , bru dye approve aq kat wechat...and dye hide moment aq... tpi xpew lah.. time tuh aq tabahkan aty aq.. pastu , aq search kat ig.. then , dpt cari ig dye.. then , aq follow lah dye kan... lpz aq follow ig dye...lme jugak lah tpi x byk lah gmbar yg dye upload... tpi kan.. bile tah.. aq tgk ig dye balik , tgk2 jer gmbar sume dye dah delete... errmm.. oky... dri situ aq dah phm.. then , aq try stalk twitter pulak... dye ade.. aq follow jugak... then , aq stalk lah.. tpi kat twitter xde pulak dye nk block ker pew ker.. alhamdulillah lah kalo xde.. heheheh... aq stalk gmbar ws dye... bile aq tgk gmbar dye,, ya allah.. rindu nye kat dye , hanye Allah jer yg thu... dear ex ( my 1st love ) , aq rindu kan kau sngt2.. aq sayang sngt2 kat kau...
3. Jgn Luah Perasaan Di Media Sosial
- ermm.. yg nie.. mse mule2 aq break tuh ade lah ckit2 jer lah tpi xde lah smpai mcm tuh sekali aq nk luah perasaan aq kat media sosial.. aq hanye luahkan perasaan aq dgn owg yg aq rapat lah.. means mcm lovely cousin aq.. ( pompuan k lovely cousin aq )...
4. Story Dgn Allah..
- yep.. bile aq rse sdeyh , teringat kat ex and all that.. aq akn story kat Allah... bile aq story dgn Allah , aty aq rse lega ckit... and bru aq sedar npew Allah nk uji aq dgn cara mcm nie.. its oky.. aq redha dgn hati yg terbuka.. walaupon berat sngt2.. nk lupekan tih.. errrr.. mmg susah lah.. smpai skunk pon aq susah nl lupekan dye... even aq dah move on... ermm.. ntah lah.. soal jodoh , biar Allah yg tentukan...
5. Yaikin Dgn Allah
- aq redha and terime kenyataan yg aq bkn lagi utk dye.. Allah akn gantikan dgn lbeyh baik dri sebelum nye.. hurmmm....
6. Beri Mase
- hahhh... yg nie aq nk share ckit... ermm.. lpz aq break dlm 2 bln mcm tuh.. aq dah smbong stdy kat Kolej Komuniti Selandar , Melaka... and aq ade lah sowg mmbe aq nie.. dye nk rekemen kan aq ngn dak klz aq... pde mse yg sme.. aq ade ckp kat mmbee aq nie yg susah aq nk move on.. yew lah.. aq bru jer lpz break.. bru 2 bln break... x kan ade pengganti dah ? beb , jenis aq.. mmg susah nk move on... sbb aq still sayang kan dye lagi... aq dah byk kali ckp kat mmbe aq nie.. mmbe aq nie dak klz aq jugak... errmm... sebenarnye..cite dye mcm nie... awl bln 7/2013 , aq ngn mmbe2 aq pegy lah event kat klebang... then , ade lah mmbe aq nie ( dak klz aq jugak ) dye suke kat aq... then , dye suh lah mmber aq nie mintak number fon aq.. tpi dye mintak kat awek dye.. sbb awek dye 1 umah ngn aq.. and of course lah kan dye ade number aq... bile aq tnye , spew yg bgi number aq kat dak klz aq.( owg yg suke aq tuh lew )... bile aq tnye... rahsia lah pew lah... aq dah penah ckp ngn mmbe aq nie... aq mmg x suke lelaki yg merokok or vape.. tpi dowg tipu aq... tpi time tuh Allah x tunjuk lagi.. and pde mse yg sme.. aq dpt detect spew yg bgi number aq... and owg yg suke aq tuh cane... means dari segi perangai lah... dari situ aq x suke dgn cara dye... pastu , ade lah mlm tuh... dak2 klz aq pegy lah mkn kat kedai mkn kat dpn tuh kan.... time tuh dye ade.. rmai lah yg ade time tuh... errmm... kiotwg mkn lah kan.. lpz mkn tuh.. dye bgon pegy kat meja mmbe dye ( owg yg suke kat aq tuh )..pastu , mlm tuh jugak Allah dah tunjuk perkara sebenar.. nk thu pew ? dye merokok... aq dah ckp byk kali... aq x suke lelaki yg merokok... dowg degil... see ? Allah dah tunjuk perkara sebenar and perangai sebenar dye.. tpi tuh lah kan... nk wat cane.. nie lah padahnye.. bile aq ckp.. dowg x nk percaya... so , now aq nk ckp.. hati perempuan nie bile dah kecewa and bru lpz break ngn bf dye.. hati susah nk terime lelaki lain... mcm aq jugak.. time tuh aq bru 2 bln break ngn ex aq.. x kan dowg x phm2 lagi kot ? weyh ... aq mmg susah nk move on.. ko ckp mcm mane sekali pon.. aq tetap x buleh terime mane2 lelaki.. tpi x pew lah... time kat kk selandar tuh.. xpew lah.. bnde dah lpz kan.. nk wat cane... redha jer lah... hati aq kalo nk puih.. mmg lme... amek mse 2 thun utk pulih kn.. and now aq dah ade yg pengganti..
7. Hayati Maksod Sebenar Move On..
-oky lah... pde mule nye aq x thu pew tuh Move On ? then , aq carik kat pkcik goole.. then , bru aq thu mksod Move On nie.. hehehe... k... jenis aq.. nk move on nie.. mmg susah... tpi lpz 2 thun aq single.. bile pk balik.. x kan smpai mcm nie aq nk jadi mcm nie.. means single lah.. smpai bile aq nk jadi mcm nie ? smpai bile ? so , aq decide utk move on... after 2 years i'm single... and now i'm officially taken...
8. Jgn Pkse Diri Dan Terhegeh..
- ermm.. yg nie no komen lah... aq x thu nk ckp mcm mane... tpi ntah lah.. ade lah ary tuh... aq ade ws ex aq.. time tuh bufday dye.. then , aq wish lah kan... lpz tuh dye rply... sembang punye sembang... aq ade bgithu dye yg aq nk kan dye balik ( tpi bkn ayat nie lah ade ayat lain )... means getback lah kan... then , dye rpl.. cara dye rply tuh dye x nk kat aq lagi... and he say to me. , move on... errmm.. dlm mse yg sme.. aty aq rse.. errrrr.. oky... aq phm.. tpi x pew la.. nk wat canek na,.. dah dye x nk kat aq.. aq x buleh nk buat pew...hanye mamppu berdoa jer lah... hurmmm......
for conclusion nye....
selama 2 thun aq single.. now i'm officially taken by someone... kali nie aq x nk bgi harapan kat bf aq yg skunk nie.. soal jodoh , biarlah Allah yg tentukan.. sebaik2 jodoh tuh Allah dah rancangkan awal2 jodoh kite and Allah dah pilih yg terbaik jodoh kite tuh nnt... just kite jer yg x thu spew jodoh kite.. insyaallah , kalo aq ngn bf aq yg skunk nie ade jodoh , x kemana...
errmm.. k lah.. aq nk tdo nie.. dah kol 4 pgi dahweyh... tdo duluan yew.. bye...
story of Politeknik Muadzam Shah ( new student intake disember 2015 )
hye2... how are u gais ? sihat ? rse mcm dah lme giler x update blog nie kan > hehehe... maklumlah kan.. aq kan dah jadi student poli... hehehe... bz giler dgn assigment.. hihihi... ermm.. btw mlm nie aq nk update serba ckit psal PMS nie hahhhh... hehehhe....
23/11/2015 bermula nye aq sbgai seorang student POLITEKNIK MUADZAM SHAH bgi Intake Disember 2015... kos Diploma Network System... heheheh... ermm... oky... mcm biase lah kan,.. selama seminggu orientasi di PMS... hehehe.. penat tuh x yah ckp lah kan,.. mmg penat giler lah... pastu , setiap ary kne bgon kol 5... then , pegy Pusat Islam ( masjid )... then , byk lagi lah aktiviti mse orientasi tuh... paling best time mlm tuh ade buat aktiviti pew tah nme tuh.. tpi mmg best giler lah...tpi kan.. yg paling special nye intake kitowg nie.. siap jemput retis weyh.... nk thu spew ? jeng.. jeng... jeng.... Heliza Helmi... weeeewitttt... hahhahah.... dye punye suare pergghhh.... x yah ckp lah.. sodap wooo.// hahahhaha... ermm.. gmbar2 nnt yew... aq akn upload.. dont worry k... tpi gmbar dgn heliza helmi tuh xde lah... bergmbar beramai2 time tuh... so , x thu kat camera spew... ehhehe...
alhmadulillah , aq msook poli nie roomates aq oky.. xde lah menyakitkan aty... hehhehe... 2 owg dak kelantan.. sowg dak kuantan.. and me.. heheh... aq 1 bilik 4 owg jer,.. kalo lah dpt 1 bilik 2 owg.. kan best,,. hehehhe...cehhh... hahhaha... hurrmm... xpew lah... but alhamdulillah lah.. roomates aq oky.. hihihi... ermm... nie nk cte ckit nie.. psal dak klz aq... hehehe... mse 1st day msok klz... mcm biase lah kan.. aq krik2.. tpi bile dah lme2 tuh aq nie giler2 ckit owg nye... hahhaha... spew yg rapat ngn aq jer yg thu aq nie mcm mane..heheheh.... erm... oky... ckp pasal classmates nie... errmm... ntah lah... x thu cane nk ckp... tpi classmates aq nie mmg krik2 r... bile lecturer ade kat klz.. kemain krik2 lagi.. bile lecturer xde dlm klz... mule lah bising.. bukak lagu bagai..heheh... tpi kan.. dak klz aq nie... 11 owg dak lepasan kk ( kolej komuniti ) , yg lain tuh lepasan spm , lepasan kim... hehehe... tpi alhamdulillah lah dak kk aq xde yg msok poli nie.. kalo x.. fuhhhh... aq x thu lah nk cp cane... hanye Allah jer lah yg thu... huhuhu... ermm... dak klz aq sume ade 31 owg... hihihi... aq harap dak2 klz aq nie bile ade assigment dlm group.. dowg akn berkerjasama lah yew.. hope sngt... hihihi...
nie lah antara gmbar2 mse MSK ary tuh... hehehe...
with adq azyan...
time nie kitowg kne lukis beramai2... lukis pew tah .. aq x ingt...
with my group Squad's 10..
time nie aktiviti ice breaking... with gegurl.//
photoshoot with Squad's 10..
with farra.. fasi group Squad's 10... hihihi... #sigigibesi #genggiler2
nie gmbar ary tuh... x ingt bpew ary bln.. kitowg mkn kepci... hihihi...
nie pulak gmbar with my classmates...
with dira...
girlz berwefie... hehee..
selfie again...
with khai... kwn jer oky.. classmates jer okehhh...jgn pk lain...
with her again...
dlm bilik pon sempat lagi berselfie... nie lah kami.. selfie sje kje nye... hahaha...
with dira n apek... hihihi...
ohhhh yeahhh... lupe pulak... nk cite... aq ade sowg sahabat nme nye Nadahirah Bt Ibrahim.. dye nie ade kembar... kembar dye Najihah.. tpi kembar dye klz lain... hehehe... errmm... aq start rapat ngn dira nie mse klz math lah... mse tuh lecturer kitowg tuh bahagikan group.. then , dpt pulak 1 group ngn si dira nie... ermm.. dira anie pulak lepasan kk.. tpi dye kk jelebu... hihihi... aq kk selandar... hehehe... errrmm.... start dprd situ lah kitowg mule rapat... smpai skunk... smpai group pon msty nk sme2... hehehe... maklumlah.. dah ade geng kan... hhhahaha.... cehhhwahhh.... ermm.... dira nie owg nogori.. pegy klz pon sme2... tpi nasib lah x sme bilik.. tpi x pew.. sem 2 nnt kitowg akn sme bilik.... hehehhe.... kitowg nie mcm Air Dicincang Tak Akn Putus... ckit lbeyh kurang mcm tuh lah peribahase nye... hehehhe.... pegy klz sme2... buat assigment pon sme2... 1 group... ermm.. lagi pew tah... x ingt... hehee.... errmm... insyallah.. smoge persabahatan kite kekal untill jannah yew sayangku dira.... hehehe.... mmmuuaaahhh ckit... hihihi...
ermm... okeh lah... time to sleep... dah kol bpew dah nie... dah nk kol 4 pgi dah... hehehhe... oky.. bye..
its about drama HELLO MR PERFECT...
hye2... hihihi... ini mlm mau update blog lahhhh... heheh... smbil update tuh... smbil dgr lagu kat youtube... hihihi....
sebenarnye kan... aq nk update pasal cite Hello Mr Perfect yg slot akasia kat tv3 tuh... alaaaaa yg cite kol 7 ptg tuh lah... ingt x ingt x ??? heheh... kalo ingt... bgos lew... btw mlm nie aq nk update pasal cite tuh lew...
smlm cite tuh dah tamat... ending dye biase lahh... msty happy ending punye kan... cite melayu lah kate kan,.. hahhaha... so , aq tgk cite tuh drpd episode 1 smpai abez... ermm.. kesimpulannye cite tuh... mmg ade kne mengena ngn aq ckit lah... heheh.... oky... spew jer yg x nk someone tuh perfect kan ? sume owg nk.... tpi perfect tuh dari segi pew ? harta ? cinte ? errr... anythinglah ... btw aq nk ckp nie... kite kalo nk pilih someone tuh nk jadi yg halal utk kite.. kite jgn pilih dari segi rupe , harta... tpi kite kne pilih dari segi hati... kalo hati dye kotor , kite buleh bgi dye hati yg bersih.. means kite bgi nasihat kat someone tuh lah... bgi hati dye bersih... or pon kite ubah kan dye jadi yg lebih baik... mcm tuh lah.. phm x ? kalo x phm bgithu... hehhe.... kalo kite saling memahami , tuh xde hal... kalo someone tuh x buleh nk terime nasihat kite.... senang jer... mintak pada Allah... semoge lembutkan hati dye n berubah kerana Allah... Allah Maha Pengampun.. Allah Maha Pengaidil... hehehe....
oky.. back to the topic... cehhh wahhh... speaking kauuuuuu... hahhaha.... bile aq tgk cite tuh smpai abez... bru aq phm.. even aq x bce novel dye pon.... heheh... tpi... kalo lah dpt lelaki yg mcm tuh.. untong taw... bkn senang nk jmpew lelaki yg mcm tuh... hihihi...errrmmm... sebenarnye watak izzul nie mmg kne ngn aq... sbb tah lah... okehhh... `1st.. tipulah kite dah lupekan ex yg paling kite syg even kite dah berkahwin ker an... nie contoh k contoh... oky... aq pon sme... jujur k... aq x buleh nk lupekan ex aq paling syg... even kite dah couple ngn dye 4 thun pon... bru aq sedar yg dye bkn utk aq.. dye utk owg lain.. mybe.... Allah... jujur..lpz aq break up ngn ex aq tuh.. susah utk aq nk move on... sbb pew ? sbb aty aq still syg kat dye lagi... pastu , lme jugak lah.. nk tunggu aty aq nie pulih... dah 2 thun aq single... hehhe... single konon... padahal ade gak yg couple.. tpi jujur r... dlm mse 2 thun tuh... aq anggap diri aq nie single... nk thu sbb pew ? sbb time tuh aq dah jnji ngn diri aq sendiri yg aq akn tunggu dye smpai bile2... pastu , bile aq pk balik..smpai bile aq nk jadi mcm nie ? smpai bile aq x nk move on ? pastuh , ade lah... sowg Hamba Allah nie... mintak couple ngn aq.. heheh.. so , time tuh aq rse mcm was2.. nk terime ker x nk... pastu , bile aq pk balik.. smpai bile aq nk jadi mcm nie kan... hehehe.. so , aq buat keputusan... aq terime si dye.. but alhamdulillah aq ngn si dye dah sebulan lbeyh... insyaallah... kalo ade jodoh , x kemana... soal jodoh nie biar Allah yg aturkan... kite dok diam2... and berdoa pada Allah semoga kite dijodohkan dgn owg yg baik2... and buleh bimbing kite ke arah kebaikan... insyaallah...
ermm... aq rse nie jer lah kot yg aq nk share... hehehehe...
btw jgn lupe ayat aq nie k...
Biar x hensem / cantik pon , asalkan HATI tuh ikhlas... jgn pilih kerana Rupa... nnt dah kawen nnt merana... kan aq ckp tdi... biarlah x hensem or x cantek mane pon... asalkan Hati someone tuh ikhlas n terime kite seadenye... oky ? hihihi....